صدور یک پروانه بهره برداری و هشت جواز تاسیس در حوزه کشاورزی به ارزش 381 میلیارد ریال

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
رحمت الله کاشی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: یک فقره پروانه بهره برداری صنایع کشاورزی در استان سمنان در خرداد 95 صادر شد که برای احداث و راه اندازی این واحد بیش از 31 میلیارد و 540 میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت و 22 میلیارد و 210 میلیون ریال سرمایه در گردش استفاده شده است.
وی افزود: این واحد تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با شروع فعالیت 15 هزار و 400 تن مواد خام را جذب و سالانه بیش از 14 هزار تن محصول فرآوری شده تولید می کند.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: این واحد فرآوری در حوزه زراعی فعالیت می کند و در شهرستان شاهرود برای 30 نفر شغل ایجاد کرده است.
وی از صدور هشت جواز تاسیس صنایع کشاورزی استان سمنان در خرداد 95 خبر داد و گفت: برآورد سرمایه گذاری برای این واحدها بیش از 327میلیارد و 315 ملیون ریال برآورد می شود.
کاشی گفت: پیش بینی می شود برای احداث و راه اندازی این هشت واحد فراوری بیش از 56 میلیارد و 312 ملیون ریال سرمایه گذاری ثابت و 271 میلیارد و 13 میلیون ریال سرمایه در گردش استفاده شود.
وی افزود: پیش بینی می شود، تکمیل و راه اندازی این هشت واحدهای تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان سمنان با جذب 70 هزار و 971 تن مواد خام، سالانه بیش از 62 هزار و 45 تن تولیدات حاصل شود.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: این واحدهای فرآوری در حوزه های زراعی و باغی فعالیت می کنند و در شهرستان‌های استان سمنان برای 115 نفر شغل ایجاد کنند.
سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان سمنان 17.3 درصد است به طوری که 43 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی در استان سمنان سالانه تولیداتی به ارزش حدود 30 هزار میلیارد ریال دارند.
6103

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا