چهار هزار و 991 هکتار از اراضی جنوب کرمان به کشت حبوبات اختصاص یافت

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا فرامرز رستگاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از شش هزار و 223 تن انواع حبوبات در جنوب استان کرمان طی فصل برداشت تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: کشت حبوبات در راستای سیاست‎ و برنامه ‎های اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی کشت، بهبود حاصلخیزی خاک و مصرف بهینه آب در جنوب کرمان انجام می شود.
رستگاری خاطرنشان کرد: 21 تن بذر ماش زودرس رقم پرتو و یک تن و 700 کیلوگرم بذر لوبیای قرمز رقم صیاد به منظور حمایت از تولیدکنندگان و توسعه استفاده از بذور اصلاح شده به صورت یارانه ‎ای تامین و در بین کشاورزان جنوب کرمان توزیع شده است.
وی ادامه داد: این طرح برای تغییر تقویم زراعی تولید و استفاده بهینه از فصل زراعی در سطح 15 هکتار، مزارع الگویی در مناطق گرمسیری و سردسیری با مشارکت کشاورزان به مرحله اجرا در آمده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: کاهش سطح زیر کشت محصولات آب‎بر تابستانه مانند ذرت دانه ‎ای، توسعه کشت و تولید حبوبات در دستور کار مدیریت زراعت قرار گرفته است.
رستگاری افزود: امکان کاشت و تولید حبوبات با این دستاورد طی دو مرحله در یک فصل زراعی آن هم کمتر از هفت ماه فراهم می‎ شود.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه‎ های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اقتصاد مقاومتی برای توسعه دو برابری سطح زیر کشت و سه برابری تولید با تجهیز 75 درصد سطح به آبیاری نوار تیپ در برنامه توسعه برنامه‎ ریزی شده است.
وی گفت: تحقق این امر در سایه تامین الزامات بنیادی بویژه توسعه مکانیزاسیون تولید و تامین منابع مالی دور از انتظار نیست.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
7450/3029

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا