کاهش 20 هزار تنی تولید گندم در پارس آباد مغان

علی اکبر حسنیان روز چهارشنبه گفت: امسال 30 هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی و دولتی به کشت گندم اختصاص یافته و 140 هزار تن محصول گندم از این اراضی برداشت می شود.
او گفت: پیش از رخ دادن پدیده تگرگ و بارش باران پیش‌ بینی می ‌شد 160 هزار تن گندم از اراضی شهرستان برداشت شود اما به دلیل وارد شدن خسارت به محصول گندم تولیدی ، میزان برداشت به 140 هزار تن کاهش یافته است.
او به دایر بودن هشت مرکز خرید غلات در این شهرستان برای خدمات‌ رسانی به کشاورزان به صورت شبانه ‌روزی اشاره کرد و گفت: این مراکز از زمان برداشت محصولات گندم ، جو و کلزا در شهرستان پارس‌ آباد فعال شده که شش مرکز مربوط به محصول گندم ، یک مرکز محصول کلزا و یک مرکز نیز محصول جو تولید شده در این شهرستان را از کشاورزان و زارعان خریداری می‌ کنند.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی پارس آباد ، او از کشاورزان و گندم کاران خواست به میزان رطوبت گندم تولیدی در هنگام
برداشت توجه کرده و از برداشت گندم با رطوبت بالای 14 درصد خودداری کنند و در کنار آن از سوزاندن بقایای محصولات خود (کاه و کلش) خودداری کنند تا به محیط زیست آسیب جدی وارد نشود.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/6016

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا