امیرآبادی: تحقق مدیریت یکپارچه شهری قم نیازمند اقدام انقلابی دولت و مجلس است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی چند طرح کلان عمرانی در قم، فقدان مدیریت واحد شهری را از مشکلات شهری قم دانست و اظهار داشت: جزیره ای کار کردن و بخشی نگری به مشکلات شهری، بعضا مشکلاتی را برای قم پدید آورده است.
وی مردم و شهروندان را متضرر اصلی این وضعیت دانست و تاکید کرد: دولت و مجلس پس از اقدام های صورت گرفته در برنامه های سوم تا پنجم توسعه کشور باید کار را در برنامه ششم تمام کنند و این اقدام هر چه زودتر انجام شود به طور حتم سود بیشتری را عاید مردم می کند.
وی در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای طرح های شهری قم خاطرنشان کرد: پس از وقفه ای که در کار این طرح ها ایجاد شد، از سال گذشته و با ورود شهردار جدید قم، سرعت و پیشرفت طرح های مختلف بهتر شد.
امیر آبادی گفت: برغم مشکلات مالی و اعتباری موجود، مجموعه مدیریت شهری طرح ها را خوب فعال کرد، از این رو نسبت به گشایش آنها تا پایان سال بسیار خوشبین و امیدوار هستیم.
امیر آبادی به طرح مونوریل اشاره کرد و افزود: متاسفانه نگاه کارشناسی، فنی و عمرانی به این طرح به یک نگاه سیاسی تبدیل شده و بی شک این رویه ظلم بزرگی در حق آن است.
وی اضافه کرد: بحث در مورد خوب یا بد بودن طرح مونوریل به فرصت دیگری نیاز دارد، ولی به هر شکل منوریل طرحی است که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده و باید به سرانجام برسد.
امیر آبادی با بیان اینکه ایستگاه های مونوریل درحال احداث است افزود: واگن های لازم برای این طرح نیز جهت تهیه از داخل یا خارج کشور ثبت سفارش شده و این مساله را شرکت مبنا باید پاسخگو باشد و ما نیز آن را پیگیری می کنیم.
وی با ابراز امیدواری از بهره برداری از مونوریل تا پایان سال جاری، خاطرنشان کرد: این طرح با همین دو واگنی که در حال حاضر آماده شده نیز می تواند افتتاح شود، ولی اگر بخواهیم حجم ترابری و ظرفیت مسافر را به 10 واگن افزایش دهیم، امکان گشایش آن در زمان ذکر شده امکانپذیر نیست.
اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که در مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلی قدس با فعالیت کارشناسان و مهندسان داخلی در حال احداث است.
در طول 6.8 کلیومتری فاز نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و ایستگاه مصلی در نظر گرفته شده است.
امیر آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های انجام شده در راستای حل مشکلات شهرداری و تامین اعتبارات مورد نیاز برای طرح های در حال اجرا و فعال، خاطرنشان کرد: بنده در این خصوص سه کار را در بحث بودجه سال 95 دنبال کردم، که یکی از آنها مطالبات چهار هزار و 500 میلیارد ریالی شهرداری از ارگان ها و نهادهای دولتی و همچنین حوزه های علمیه بر اساس توافق صورت گرفته بین شهرداری و مدیران استان بوده است.
وی تصریح کرد: ما این موضوع را به عنوان پرداخت دیون به شهرداری ها در بودجه سال 95 کشور آوردیم، از این رو باید برای تحقق آن تلاش کنیم.
امیر آبادی، بازگرداندن سهم شهرداری قم از بودجه حاشیه شهرهای مذهبی که بر طبق لایحه ای از طرف دولت حذف شده بود، را دومین کار انجام شده در جهت حل مشکلات بودجه ای شهرداری قم برشمرد و افزود: تلاش های زیادی در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص مجدد این بودجه به قم انجام دادیم که در نتیجه رقمی معادل یک هزار و 400 میلیارد ریال برای این شهر پیش بینی شد.
وی تخصیص اعتبارات حاصل از فروش اوراق مشارکت طرح حرم جمکران را سومین اقدام انجام شده برای تامین هزینه های شهرداری عنوان کرد و افزود: حاشیه بلوار مرجعیت حد فاصل ادامه بلوار جمهوری تا شهرک پردیسان، می تواند یک سرمایه کلانی برای آینده قم باشد، لذا نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری و استانی در این خصوص باید به شهرداری کمک کنند، تا درآمدهای آن را به یک نقطه مطلوبی برسد.
پل روگذر میثم، تقاطع کمربندی امام علی(ع) با عمار و یاسر، تقاطع سه سطحه 15 خرداد با عمار و یاسر، تقاطع غیر همسطح بلوار جمهوری با بلوار شهیدان محمود نژاد، رمپ و لوپ 9 دی و مونوریل از جمله طرح های عمرانی بود که امیرآبادی به همراه شهردار، معاون امور زیر بنایی شهرداری و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم از آن بازدید به عمل آوردند.
7403/ 1175

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا