89 درصد باغ های خراسان رضوی بی بهره از بیمه

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
هاشم نقیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که بروز حوادث غیرمترقبه و پیش بینی نشده، می تواند خسارات بسیار سنگین و جبران ناپذیری در عرصه های باغی به جای بگذارد.
وی اظهار کرد: در 2 ماه نخست امسال مجموعا 2300 میلیارد ریال خسارت به باغ های خراسان رضوی وارد آمده است.
این مسئول افزود: در حدود 11 هزار هکتار از باغ های میوه هسته دار استان شامل آلبالو، گیلاس، زردآلو، شلیل بین 30 تا 60 درصد خسارت دیده است.
وی گفت: حدود پنج هزار هکتار از باغ های میوه دانه دار مانند سیب، به و گلابی نیز بین 10 تا 20 درصد خسارت دیده اند.
وی با بیان اینکه 50 تا 100 درصد محصول باغ های استان با گستره 16 هزار هکتار خسارت دیده و از بین رفته است، اظهار کرد: حدود سه هزار هکتار از باغ های پسته و گردوی منطقه نیز بین 10 تا 20 درصد خسارت دیده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیمه محصول علاوه بر ایجاد آرامش خیال برای باغداران و کشاورزان، می تواند از وارد آمدن هزینه های سنگین ناشی از حوادث پیش بینی نشده به آنان جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: بشدت نیازمند فرهنگ سازی و هدایت کشاورزان و باغداران به منظور قرار دادن باغ ها و مزارع خود زیر پوشش بیمه هستیم.
طبق آمار پارسال 63 هزار و 500 قرارداد بیمه در بخش های دام، طیور، آبزیان، زراعت، باغبانی و منابع طبیعی در خراسان رضوی منعقد شد که طی آن 152 هزار هکتار مزرعه، 25 هزار هکتار باغ، یک میلیون واحد دامی و 212 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی زیر پوشش قرار گرفت.
خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که از 7،11 درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور از این سطح برداشت می شود.
7496/5132

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا