فقر و بیکاری عامل ریشه ای ارتکاب جرم در خمین است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
مسعود فروغی روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: در ارزیابی های انجام شده عامل بیش از 80 درصد ارتکاب جرائم در خمین بیکاری و مسایل پیوسته به آن است.
وی اظهارکرد: دادگستری متولی سامان فقر و بیکاری نیست و ابزار و اهرم آن را در اختیار ندارد و لازم است دستگاه های متولی با جدیت و حساسیت برای مهار این معضل بکوشند.
وی بیان کرد: در صورتی که برای این بحران راهکاری اندیشیده نشود جرم و بزهکاری در این شهرستان با رشد همراه خواهد بود.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته 22 هزار و 244 پرونده قضایی در این شهرستان تشکیل شده است.
فروغی افزود: این پرو نده ها در زمینه مشکلات مالی و اقتصادی ،مواد مخدر،دعاوی و اختلافات خانودگی هستند.
وی افزود: با وجودی که بدنه اجرایی دستگاه قضایی در این شهرستان کامل است اما ورودی پرونده ها به شعب به حدی بالاست که ضریب خطا را افزایش می دهد.
وی گفت: هر قاضی باید در طول یک روز حداقل سه پرونده را مورد رسیدگی قرار دهد اما در حال حاضر قضات این شهرستان تا 10 پرونده در روز را رسیدگی می کنند.
رئیس دادگستری خمین گفت: بیشتر پرونده های درگیری، نزاع و مواد مخدر در این شهرستان مربوط به افراد غیر بومی و مهاجر است و اکثر جرائم در نقاطی روی می دهد که مهاجر نشین هستند.
وی در ارتباط با جرائم مواد مخدر افزود: به طور متوسط در هر ماه 50 پرونده مواد مخدر در این شهرستان تشکیل می شود و در یک سال گذشته چهار حکم اعدام برای مجرمان دانه درشت صادرشده که یکی از این حکم های اجرا ، یک مورد مشمول عفو و بقیه در دست پیگیری است.
وی بیان کرد: تا زمانی که مشکل بیکاری در این شهرستان رفع نشود جرائم رو به افزایش است و می طلبد مسئولان مربوطه راهکاری برای اقتصاد شهر و وضعیت بیکاری شهر بیاندیشند.
وی گفت: این جرائم ناشی از فقر اقتصادی و بیکاری زیبنده شهر و زادگاه امام راحل ، شهر یک هزار شهید نیست.
از مجموع 22 هزار و 264 پرونده تشکیل شده در یک سال شهرستان خمین، 21 هزار و 800 پرونده معادل 98 درصد مختومه شده است.
اول تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
7277/6013/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا