استاندار فارس: بازاریابی را باید به روش جدید انجام دهیم

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، سید محمد علی افشانی، شامگاه چهارشنبه در همایش روز ملی اصناف در شیراز، ضمن تبریک این روز به تمام اصناف و بازاریان افزود: در دنیای امروز محال است بدون اینکه توان ایجاد ارتباط با بازار مصرف داخلی و خارجی داشته باشیم بتوانیم روی پای خود بایستیم.
وی بیان کرد: در دنیای قدیم، بازار به عنوان تنها تشکیلاتی که مردم مراودات خود را در آن انجام می دادند وجود داشت اما امروز دیگر روش های سنتی پاسخگو نیست.
استاندار فارس گفت: در دنیای امروز در کنار قدرت بازاریابی، باید توان و قدرت ارائه کالای باکیفیت را نیز داشته باشیم.
افشانی، توانمندی تولید کننده در تبلیغ کالای تولیدی خود را نیز لازم و ضروری دانست و ادامه داد: اگر در گذشته انجام معاملات و خرید و فروش با کارت اعتباری، در فضای مجازی و بدون حضور فروشنده و خریدار برای کسی پذیرفتنی نبود اما امروز بخش قابل توجهی از اقتصاد دنیا به روش مجازی است و به همین دلیل عصر امروز را عصر ارتباطات و اطلاعات و عصر خانواده های مقتدر می نامند.
وی گفت: در چنین عصری خانواده ای مقتدرتر است که دسترسی سریعتر به اطلاعات داشته باشد و کسی در این رقابت پیروز است که سریعتر اقدام کند.
استاندار فارس افزود: بازار ما باید در این زمینه تلاش کند تا از دنیای امروز عقب نماند.
افشانی، یکی از خصوصیات بازار کشورمان را وفای به عهد بود دانست و ادامه داد: نسل امروز نیز باید این خصوصیت بارز و مثبت را از گذشتگان بیاموزند.
او اظهار کرد: این ویژگی سرمایه اصلی بازار بود و این سرمایه باید حفظ شود چرا که در دنیای امروز که سرمایه به سه بخش سرمایه فیزیکی، انسانی و اجتماعی تقسیم می شود این سرمایه اجتماعی که مورد تاکید قرار دارد و مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی نیز ایجاد اعتماد بین انسان های یک جامعه است.
وی گفت: راستگویی، صداقت و امانت داری از مولفه های اصلی سرمایه اجتماعی است و هرچه در جامعه ای سرمایه اجتماعی بالاتر باشد آن جامعه توسعه یافته تر است.
استاندار فارس، رعایت حقوق مصرف کنندگان را از مهمترین وظایف اصناف دانست و تصریح کرد: امیدواریم همانگونه که مجموعه اتاق اصناف فارس در سطح ملی به عنوان نخست دست یافت در رعایت حقوق مصرف کننده و افزایش کیفیت تولیدات نیز استان اول کشور باشد.
وی، حمل و نقل آسان و مطلوب را لازمه موفقیت صنوف مختلف دانست و اضافه کرد: در این زمینه شاهد انجام اقدامات و فعالیت های خوبی در استان فارس هستیم که در آینده نزدیک می تواند زمینه ساز تحولی عظیم در حوزه حمل و نقل استان باشد.
او گفت: یکی از پروژه های مهم و در دست اجرا آزادراه شیراز – اصفهان است که کلنگ آن در سال 89 به زمین زده شد اما تا سال 94 این پروژه با چهار هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار تنها 24 درصد پیشرفت داشت.
افشانی، با اشاره به دو بازدید اخیر خود از این پروژه گفت: مجموعه اقدامات و پیگیری ها منجر به این شد که از اسفندماه سال 94 تا امروز، 12 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق خزانه اسلامی به این پروژه اختصاص یابد.
وی افزود: امیدواریم با توجه به تامین اعتبار و قول افزایش سرعت کار از سوی پیمانکار پروژه، میزان پیشرفت پروژه تا پایان امسال به 60 درصد برسد و پروژه در نهایت در هفته دولت سال 97 آماده بهره برداری شود.
او گفت: پروژه دوم نیز آزادراه شیراز – اهواز است که این پروژه نیز تمام قطعات آن تعیین تکلیف شده و پیمانکاران فعالیت خود را آغاز کرده اند و تنها مناقصه یک قطعه باقیمانده که اسناد آن نیز آماده است.
وی افزود: استان فارس تنها استان بزرگ کشور است که فاقد آزادراه است و بدون انجام پروژه های آزادراهی و ریلی عملا در یک گوشه قرار خواهد گرفت.
استاندار فارس اظهار کرد: در حوزه صنعت نیز پارسال کل کشور 2/2 دهم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی دریافت کرد که یک میلیارد و 60 میلیون دلار آن یعنی 44 درصد را فارس گرفت.
افشانی افزود: با همه مشکلات موانع پیش رو، اقدامات و کارهای اساسی و بنیادی در حال انجام است و امیدواریم در آینده به لحاظ عمران و آبادانی شاهد جایگاه حقیقی فارس باشیم.
6122/ 5054

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا