کاهش 80 برابری سطح کشت پیاز در شهرستان بناب

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بناب که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه گفت: شهرستان بناب با توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و طرح تغییر الگوی کشت روستای قره چپق به عنوان پایلوت در اجرای این طرح انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه در سایه تلاش های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته دستاوردهای بسیار چشمگیری را در شهرستان بناب شاهد هستیم، گفت: در موضوع اجرای سند تدبیر و توسعه که با پیگیری های استاندار آذربایجان شرقی در حال اجرام، شهرستان بناب در بین شهرستان های استان توانسته کارنامه موفقی را داشته باشد و این کارنامه درخشان در سایه تلاش مدیران دولت تدبیر و امید در بناب تحقق یافته است.
فرماندار بناب با بیان اینکه در سایه تلاش های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته دستاوردهای بسیار چشمگیری را در شهرستان بناب شاهد هستیم، گفت: در بحث اجرای سند تدبیر و توسعه که با پیگیری های استاندار آذربایجان شرقی در حال اجراست، شهرستان بناب در بین شهرستان های استان توانسته کارنامه موفقی را داشته باشد و این کارنامه درخشان در سایه تلاش مدیران دولت تدبیر و امید در بناب تحقق یافته است.
فرج اللهی با اشاره به صادرات 38 هزار تنی انواع محصولات کشاورزی در طول یک سال گذشته ازاین شهرستان به خارج از کشور، گفت: بناب رتبه نخست صادرات استان را به خود اختصاص داد.
وی اظهارکرد: این شهرستان در جذب مشارکت های مردمی نیز توانسته رتبه اول استان را به خود اختصاص دهد و ثمره آن آغاز احداث 15 باب فضای آموزشی با صرف اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال با کمک خیران شهرستان است.
فرج اللهی با تشریح دستاوردهای مختلف دولت گفت: با وجود محدودیت های منابع مالی از سال 92 تاکنون 100 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های شهرستان اختصاص یافته و علاوه بر آن 52 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بنیاد مسکن شهرستان تخصیص یافته است.
رئیس شورای اداری شهرستان بناب افزود: در این راستا از محل اختصاص قیر رایگان افزون بر 10 کیلومتر مسیر راه روستایی در این شهرستان آسفالت ریزی شده است که نشانه توجه بیش از پیش دولت یازدهم به عمران و آبادانی روستاها است.
شهرستان بناب با 140 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب استان آذربایجان شرقی واقع است .
3093/518

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا