بیش از 10هزار میلیارد ریال برای حل مشکل واحدهای تولیدی فارس اختصاص یافت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
یدالله رحمانی، در حاشیه هفتاد چهارمین کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که در شهرستان کازرون برگزار شد در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: مسئولان ذی ربط قول مساعد داده اند که پس از جذب پنج هزار و 170 میلیارد ریال، مابقی اعتبار تخصیصی را تا سقف 10 هرار میلیارد ریال پرداخت کنند.
وی افزود: در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس، تا کنون مسائل و مشکلات 400 واحد تولیدی این استان مطرح و بررسی که در نهایت منتج به 700 مصوبه شده و در قالب این مصوبه ها مشکل 50 درصد از این واحدها
برطرف شده است.
رحمانی بیان کرد: از محل اعتبار تخصیص داده شد 12 واحد تولیدی این استان که با مشکل مواجه بودند برای استفاده از این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و پس از حل مشکلاتشان از نو به چرخه تولید بازگشتند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، دولت هفت هزار میلیارد ریال یارانه برای حل مشکل کارگاههای تولیدی فارس تخصیص داده است که این تسهیلات به سه دسته از کارگاهها تعلق می گیرد، نخست کارگاههایی که راکد هستند، دوم واحدهایی که کمتر از ظرفیت پیش بینی شده فعالیت می کنند و سوم کارگاههایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند .
وی بیان کرد: استان فارس به لحاظ بررسی و حل مشکلات کارگاه های تولیدی و معرفی به بانکها برای دریافت تسهیلات در کشور رتبه اول را دارد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: با هدف تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، اجرای این طرح مهمترین برنامه ای است که در دستور کار مدیران و دستگاه های اجرایی این استان قرار دارد .
حمید رضا گرامی، فرماندار شهرستان کازرون هم در این نشست بیان داشت: هدف از تشکیل این کار گروه در این شهرستان، رفع مشکل آن دسته از کارگارهای تولیدی این منطقه است که به دلیل مشکلات اعتباری فعالیت آنها کاهش یافته است .
در این نشست که با حضور شماری از مدیران کل استان فارس، مدیران عامل بانک های این استان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برپا شد، تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس و هیات همراه از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهید مصلحیان کازرون و یک گلخانه تولید گل رُز بازدید کردند.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا