ابتلای جوانان به مواد مخدر دغدغه 90 درصد جامعه است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا شبانگاه چهارشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان زرند افزود: اگر در زمینه مقابله با اعتیاد بر اساس دستورالعمل های ابلاغی دولت و سیاست های کلی نظام عمل کنیم به طور قطع با کاهش این آسیب مواجه می شویم.
وی اساسی ترین اقدام در پیشگیری از اعتیاد را آموزش عنوان و اظهار کرد: اگر این آموزش به طور مستمر انجام شود می توانیم در راستای کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد موفق شویم.
خنجری ضمن تقدیر از عوامل اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در زرند گفت: عملکرد این طرح در زرند مثبت بوده است.
وی اظهار کرد: باید بتوانیم در راستای کاهش پدیده شوم مواد مخدر که موجب فروپاشی بنیان خانواده می شود گام برداریم.
دادستان شهرستان زرند نیز با اشاره به اینکه مهمترین تهدید جامعه ما در حال حاضر موضوع مواد مخدر است عنوان کرد: این امر به عنوان ام الجرائم در کشور ایران مطرح است.
سیدمهدی قویدل اظهار کرد: مواد مخدر و اعتیاد مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم است و مهمترین علتِ معلول های دیگری است که در جامعه وجود دارد.
وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: معظم له دستور تشکیل کارگروه ویژه ای را به منظور بررسی موضوع اعتیاد صادر فرموده اند.
وی ادامه داد: قانون برای همه افراد اختیاراتی در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر مشخص کرده است.
قویدل با بیان اینکه آمار زندانیان در زمینه مواد مخدر تکان دهنده است اظهار کرد: بیش از 64 درصد زندانیان شهرستان زرند مرتبط با مواد مخدر هستند.
وی گفت: مقابله با مواد مخدر بیشترین زمان را از نیروی انتظامی می گیرد و بیشترین شهدای نیروی انتظامی نیز متعلق به این بخش هستند.
وی تاکید کرد: در بخش شیوع اعتیاد و مواد مخدر جامعه ما با یک جنگ نرم تمام عیار مواجه است.
دادستان زرند گفت: مسئولان این شهرستان از نزدیک با خانواده های در معرض خطر مواد مخدر دیدار داشته باشند و از مراکز ترک اعتیاد بازدید کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان زرند گفت: اگر بخواهیم آسیب های این شهرستان را اولویت بندی کنیم، اعتیاد در اولویت اول قرار دارد.
نورعلی چوگانی افزود: در مأموریت ها به دفعات مشاهده می شود که شهروندان در مخفی کردن متهم فراری نقش دارند.
وی اظهار کرد: رسانه ها می توانند در زمینه فرهنگ سازی موارد مختلف در جامعه نقش مهمی ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد در گذشته جرم محسوب می شد گفت: نگرش اجتماع در ریشه کن کردن اعتیاد نقش بسزایی دارد و همکاری آحاد جامعه می تواند ما را در رسیدن به جامعه ای پاک و سالم کمک کند.
در این همایش از خدمات فرمانده انتظامی شهرستان زرند، رئیس پلیس مواد مخدر، رئیس اداره بهزیستی و کارشناس مسئول پیشگیری اداره بهزیستی زرند با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.
7434/3029

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا