آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک به فعالیت اجتماعی و اقتصادی جامعه است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه پنجشنبه در آیین جشن گلریزان ستاد دیه جرایم زندانیان غیر عمد ، با بیان اینکه این جشن فرصتی برای احسان و نیکی به نیازمندان است، گفت: عجله کردن در کار خیر، پنهان کردن و کوچک شمردن این امر از برترین فضیلت ها در انسان است.
وی ادامه داد: مهم ترین اثر احسان و بخشش در زندگی، آرامش انسان و آسایش دیگران است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده های نیازمند، در انتظار کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار هستند، گفت: حوادث و آفات در کمین همه انسان ها بوده و شخصی که به دلیل جرایم غیرعمد در زندان گرفتار شده، دلیل بر مجرم بودن آن نبوده و اگر کسی می خواهد به مقام صدقین برسد، راهش بخشش است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: یکی از فضیلت های انسانی، احسان و نیکی کردن به هم نوع بوده و کسی که اهل بخشش باشد، درهای بهشت بروی باز است.
رئیس کل دادگستری لرستان در این آیین با بیان اینکه این جشن هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار و کمک مردمی برای آزادی نیازمندان فراهم می شود، گفت: با تراکم زندانیان در زندان ها، شرایط مطلوبی برای برخی بی گناهان وجود نداشته و زندان محل مناسبی برای اشخاص محترم نیست.
جعفر بدری با بیان اینکه سالانه چهارهزارو 700موردطلاق در دادگاههای استان به ثبت می رسد، خاطر نشان کرد: در سال 94 تعداد 237زندانی جرایم غیرعمد، آزاد شده که از این تعداد 231نفر آقا و شش نفر خانم بوده که تعداد 32 نفر بدهکار دیه، یکصدو79 نفر بدهکار مالی و 26نفر بدهکار مهریه و نفقه بودند.
وی با بیان اینکه، 300میلیارد ریال برای آزادی 349زندانی جرایم غیر عمد ، نیاز است، افزود: از این تعداد، 29نفر بدهکار دیه از حوادث رانندگی، هشت نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی و ساختمانی، 250نفر بدهکار مالی غیر کلاهبرداری و 62نفر بدهکار مالی مهریه و نفقه، هستند.
وی همچنین با بیان اینکه، با جمع آوری مبلغ 150میلیارد ریال و در نظر گرفتن رضایت شکات و تسهیلات بانکی، می توان در آزاد کردن این افراد کمک کرد، گفت : در سال گذشته با جمع آوری مبلغ پنج میلیارد ریال از محل گلریزان خیرین استانی، تعداد 50نفر زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
در پایان این جلسه برخی از دستگاههای اجرایی، خیرین و مردم با کمک های نقدی خود، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد در استان را فراهم نمودند.
3210/6060

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا