اصلاح شبکه توزیع آب شهر زنجان، نیازمند تامین اعتبار است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
علیرضا جزءقاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به لزوم اصلاح شبکه فرسوده آب شرب شهری اشاره کرد و افزود: هم اکنون در سطح 40 درصد شبکه توزیع آب شرب شهر زنجان با مشکل فرسودگی مواجه هستیم.
طول شبکه توزیع آب شرب شهر زنجان به هزا رو 601 کیلومتر می رسد.
وی یادآورشد: بخش انبوه این شبکه فرسوده در بافت قدیمی و مرکزی شهر قرار دارد و اصلاح آن با حساسیت های خاصی مواجه است.
جزء قاسمی اظهار کرد: بیشترین بخش شبکه فرسوده شهر زنجان در همسایگی بازار، جنوب شهر و منطقه بازار قرار دارد که به دلیل وجود بافت تاریخی، اصلاح آن از حساسیت های بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: این شرکت از هر فرصتی که شهرداری برای اصلاح معابر در منطقه جنوب و بافت قدیمی شهر دارد، برای بازسازی سریع شبکه استفاده می کند.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با وجود دادن وعده تامین اعتبار 160 میلیارد ریالی برای اصلاح شبکه، فقط 50 میلیارد ریال عاید شرکت آب و فاضلاب شهری این استان شد.
جزء قاسمی ادامه داد: در نهایت این شرکت برای اصلاح میزان شبکه توزیع فرسوده پیش بینی شده، باقی اعتبار را از منابع داخلی تامین کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: نتیجه تلاش این شرکت در سال گذشته برای اصلاح شبکه فرسوده، بازسازی 18 کیلومتر بود که سه کیلومتر آن در داخل محدوده بازار قرار داشت.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال بتوان بیش از 20 کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده شهر زنجان را بازسازی و اصلاح کرد.
جزء قاسمی ابراز کرد: وجود همین شبکه توزیع آب شرب فرسوده موجب هدر رفت بیش از پیش آب شرب می شود و اصلاح آن می تواند از تداوم این موضوع جلوگیری کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: اصلاح این میزان شبکه توزیع آب شرب، با اعتبار محدود این شرکت میسر نیست و کمک و حمایت مالی استان را می طلبد.
3216/3001

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا