خیرین آستارایی بیش از 420 میلیون ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا مهران شکاری پنجشنبه شب در همایش ستاد دیه و جشن گلریزان این شهرستان که در مهمانسرای جهانگردی آستارا برگزار شد ، گفت: این میزان کمک به صورت نقدی ، به صورت چک و به صورت وعده ای می باشد.
دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: تعداد کل زندانیان شهرستان در زمان فعلی 164 نفر است.
احمد عبادی بیان کرد: یک چهارم زندانیان شامل محکومان مالی ، شش نفر مهریه ، یک نفر نفقه و 9 نفر تصادف می باشد.
وی کل مبلغ جمع آوری شده از سوی خیرین را در سال گذشته در آستارا 367 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: سال گذشته در مجموع با پرداخت 425 میلیون ریال از سوی ستاد دیه شهرستان و ستاد دیه استان ، 26 زندانی جرایم غیر عمد در آستارا آزاد شد.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این همایش معنوی گفت: نیکوکاران عزیزترین و بزرگترین انسان ها نزد پروردگار تلقی می شوند که با کمک انسان دوستانه در برابر هم نوعان خود، شادی را به آغوش گرم خانواده ها باز می گردانند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا خیرین را نماد واقعی انسان های فداکار عنوان کرد و افزود: در عوض این عمل خیرخواهانه توسط این افراد ، نیکوکاران هیچ توقعی ندارند و فقط این کار حسنه را برای خشنودی خدا و خلق او انجام می دهند.
وی با بیان اینکه نیکوکاران با کمک کردن و دست یاری دادن به همنوعان خود آن روز را بهترین روز زندگی خود می دانند ، اظهار کرد: زندانیان آبرومند به دلیل برخی جرم های غیرعمد ، چشم امید به کمک های خیرین دوخته اند تا بتوانند بار دیگر با آزادی در کنار خانواده، زندگی دوباره ای را آغاز کنند.
امام جمعه شهرستان آستارا از نیکوکاران و خیرین به عنوان انسان های خالص و با تقوا یاد کرد و گفت: این افراد با این حرکت خداپسندانه جهادی بزرگ می کنند و نشان می دهند که گذشت از اندوخته خود برای خدمت رسانی به مردم چقدر لذت بخش است.
حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به حضور پررنگ خیرین و نیکوکاران آستارایی در یاری کردن به هم نوعان خود بیان کرد: خیرین آستارایی از دیر باز تاکنون در تمامی کارهای حسنه و خداپسند از جمله مدرسه سازی ، حمایت از ایتام ، یاری کردن نیازمندان و زندانیان آبرومند حضوری موثر داشته اند.
شهرستان آستارا با 86 هزار جمعیت در شمال استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105/2007

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا