شب های قدر بهترین زمان برای برآورده شدن حاجات و طلب بخشش از خداوند است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
حجت الاسلام علی مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شب های قدر از لحاظ فضیلت و شب زنده داری برابر با هزاران ماه است که مقدرات یکسال آینده انسان را رقم می زند.
وی ادامه داد: در احادیث و روایات بسیاری راجع به فضیلت شب های قدر سخن گفته شده است که در همین خصوص حضرت پیامبر(ص) فرموده اند، هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: در برخی روایات آمده که ملائکه در شب های پرفیض قدر، بر قلب امام زمان (عج) نازل شده که این نزول برابر با رحمت خاص الهی ‏بر مومنان شب زنده دار است و تا طلوع فجر ادامه دارد.
این کارشناس مذهبی یکی از بهترین اعمال شب قدر را توبه نصوح عنوان کرد و گفت: این توبه شرایطی اعم از اظهار ندامت از گناه، عزم جدی برای بازگشت نکردن به گناه و جبران گناه با انجام اعمال صالح دارد و بدین وسیله بهتر می توانیم به درگاه خداوند دعا کرده و امید به استجابت آن داشته باشیم.
وی همچنین استغفار مداوم و تلاوت قرآن را از جمله آداب شب قدر عنوان کرد و با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) افزود: ایشان می فرمایند هر کسی شب قدر را احیا کند، گناهان او آمرزیده می شود، اگر چه به تعداد ستارگان آسمان باشد.
حجت الاسلام مطهری در پایان، خواندن سوره های دخان، عنکبوت و قدر و همچنین دعای جوشن کبیر در شب های قدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: دعا برای ظهور امام زمان (عج) و سایر مومنان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم ماه مبارک رمضان شب های قدر شناخته می شوند و جمعه شب که مصادف با 19 رمضان و ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر بود.
7458/8066

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا