صادرات 80درصد میگوی تولیدی گمیشان/ برند سازی با نام گلستان

محمود رضا وفایی روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تجاری سازی میگو باید طوری طراحی شود که صادرات میگو با برند استان گلستان انجام و به بازارها عرضه شود.
وی اضافه کرد: هم اینک کلیه مراحل صدور پروانه بهداشتی میگوهای استحصالی از مزارع و فارم های پرورش میگو سایت گمیشان در خود شبکه دامپزشکی شهرستان انجام می شود.
دکتر وفایی همچنین یادآور شد که در طول چند سالی که کار پرورش میگو در گمیشان صورت می گیرد، هیچگونه گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ی از بیماری لکه سفید میگو نداشته ایم.
وی افزود: ایجاد و طراحی صنایع تبدیلی در حوزه آبزی پروری و حتی زیر بخش دام و طیور از نکات مهمی است که باید شرایط آن را فراهم آوریم.
به گفته وی در شهرستانهایی که دارای این ظرفیت های پایه در زمینه تولید و آبزی پروری هستند باید شرایطی را ایجاد کرد که تمامی محاسن و مزایای اقتصادی طرح ها در خود شهرستان تولید کننده جاری و مردم منطقه از آن برخوردار شوند.
وی در خصوص نظارت های فنی و بهداشتی در حوزه سایت میگوی گمیشان اظهار داشت: در بحث پرورش میگو ،یک کارشناس دائم و مستقر در سایت داریم و پایش های دوره ای و ادواری نیز به طور مرتب صورت می پذیرد.
مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: همچنین هر هفته یک بار کارشناسان شهرستان و یا تیم کارشناسی اعزامی از استان با حضور در محل مزارع پرورش میگو گمیشان از سایت بازدید و موارد لازم را بررسی می کند.
وفایی همچنین روز گذشته با حضور در گمیشان شبکه دامپزشکی این شهرستان را افتتاح کرد.
در مراسم گشایش و استقرار شبکه دامپزشکی شهرستان حاج اخوند نبوی نژاد امام جمعه شهرستان، امانگلدی ضمیر فرماندار، رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شهروندان و مسوولین شهرستانی حضور داشتند.
در این مراسم دکتر شهریار کتوک به عنوان اولین مسوول شبکه دامپزشکی شهرستان گمیشان معرفی شد.
پارسال 80درصد از میگوی تولیدی استان گلستان به کشورهای چین، امارات، اکوادور و روسیه صادر شد که حدود 3 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت.
سایت پرورش میگو در شمال شهرستان گمیشان واقع شده است، گمیشان با 67 هزار نفر جمعیت در سواحل شرقی خزر و شمال غرب استان گلستان واقع و هم مرز با کشور ترکمنستان است، شغل غالب مردم شهرستان صیادی و کشاورزی می باشد.
7333/1648

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا