پیش بینی برداشت 22 هزار تن میوه سردسیری در جنوب کرمان

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان منصور شریف افزود: برداشت انواع میوه‎های سردسیری از سطح هفت هزار و 250 هکتار باغ‎های منطقه در حال انجام است.
وی بیان کرد: برداشت میوه‎های سردسیری از اواسط اردیبهشت ماه با ارقام زودرس مانند گیلاس و شلیل آغاز می‎شود و تا اوایل آبان ماه با برداشت ارقام دیررس مانند به و برخی واریته‎های سیب پایان می‎یابد.
وی گفت: با توجه به سرمای بهاره و خسارت مکرر تگرگ در اوایل بهار متاسفانه میزان قابل توجهی از محصول سال جاری متاثر از این عوامل جوی کاهش چشمگیری داشته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: هر سال بخش زیادی از انواع زردآلو، هلو، شلیل، گیلاس و آلوی تولیدی این باغ‎ها علاوه بر تامین نیازهای منطقه روانه بازارهای استان‎ های همجوار به ویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان می‎شود.
وی گفت: انتظار می‎رود محصول گردوی سال جاری در مقایسه با سال باغی گذشته که متاثر از سرمای شدید زمستان 1393 با کاهش 90 درصدی مواجه شده بود، رشد چشمگیری داشته باشد و حداقل بتواند نیازهای محلی را تامین کند.
سالانه در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.
7450/3028

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا