84 هزار قطعه ماهی زینتی از محلات به خارج از کشور صادر شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
عبدالله محمودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 163 هزار و 786 دلار از بابت صادرات این میزان ماهی زینتی، عاید آبزی پروران این شهرستان شده است.
وی با بیان اینکه ماهیان زینتی این شهرستان به کشورافغانستان،عراق، امارت صادر شده است، اظهار کرد: ماهی زینتی صادراتی این شهرستان در 150 گونه و از گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره)، مرز باشماق در مریوان استان کردستان و شلمچه در استان خوزستان ارسال شد.
محمودی گفت: اکنون 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از محلات انجام می شود که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است.
وی افزود: در سه ماه نخست امسال سه میلیون قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید شد که بخشی از آن صادر و بخش دیگری هم روانه بازار مصرف داخلی در استانهای شمالی و تهران شد .
وی تصریح کرد: در این شهرستان 200 گونه ماهی در 18 کارگاه پرورش ماهی زینتی تولید می شود که مهمترین این گونه ها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است .
محمودی گفت: سال گذشته 10 میلیون و 161 هزار قطعه ماهی زینتی در کارگاههای پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.
محلات از شهرستانهای جنوب استان مرکزی با 45 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان ، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است.
7277/6199

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا