344 زندانی غیرعمد کهگیلویه وبویراحمد نیازمند کمک خیرین

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
علی عباس فلاحتی مطلق روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار مورد نیاز برای آزادی این تعداد زندانی افزون بر 110 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی تصریح کرد: بدهکاران دیه حوادث رانندگی، مهریه و محکومان مالی بیشترین شمار زندانیان غیرعمد در این استان هستند.
فلاحتی مطلق ابراز داشت: در یک سال گذشته تاکنون نیز 148نفر از زندانیان غیرعمد در زندان های این استان به کمک خیرین و ستاد دیه استان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.
وی تاکید کرد: از این تعداد 124 نفر در سال 94 و 24 نفر نیز در سه ماهه نخست امسال از زندان آزاد شدند.
فلاحتی مطلق یادآور شد: با تلاش و رایزنی ستاد دیه استان افزون بر 29 میلیارد ریال بدهی زندانیان غیرعمد این استان در سال گذشته از سوی شاکیان بخشیده شد.
وی به تاسیس ستاد مردمی دیه کهگیلویه و بویراحمد در سال 1378 اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل این ستاد تاکنون زمینه آزادی بیش از یک هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده است.
فلاحتی مطلق اظهار کرد: این افراد زندانی شامل بدهکاران دیه حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومان مالی و بدهکاران مهریه بوده اند که با استفاده از کمک های مردمی در جشن های گلریزان،کمک های دولتی و سایر موارد از زندان آزاد شده اند.
مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ستاد برای آزادی این تعداد زندانی بیش از 170میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی افزود: این ستاد نیز در این مدت توانست با همکاری مددکاران زندان های استان و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‎ها بیش از 310 میلیارد ریال از شاکیان برای زندانیان تخفیف دریافت کند.
وی بر ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در جامعه نیز تاکید کرد.
3016/6162/1662

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا