آتش افروزی عمدی جنگل ها و مراتع پیگرد قانونی دارد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش افروزی ها خسارات هنگفت و جبران ناپذیر به جنگل ها و مراتع زده و ثروت ملی را از بین می برند که به همین دلیل عاملان آن باید در برابر اقدام نابخردانه و نامعقول خود پاسخگو باشند.
وی اظهار کرد: آتش سوزی ها ضربه و آسیب جدی به محیط زیست وارد می آورد و علاوه بر تخریب خاک، مرگ تلخ جانورانی که توان و قدرت فرار از منطقه را ندارند را موجب می شود که مشاهده چنین مواردی به جد دردناک و آزار دهنده است.
باقری از بزرگان خانواده ها خواست فرزندان خود را از خطرات و تهدیدهای ناشی از برافروختن آتش در محیط های جنگلی و مراتع آگاه سازند و بدانند که در صورت شناسایی بر اساس قوانین و مقررات با خاطیان برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه در فصول گرم سال کوچکترین سهل انگاری و بی احتیاطی می تواند آتش سوزی های گسترده و خسارت بار را موجب شود و زیان های جبران ناپذیری بر پیکر منابع ملی وارد آورد، از مردم خواست از برافروختن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنند.
مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: محیط بانان و کارشناسان این اداره کل برحسب وظیفه وقتی با حریق در جنگل ها و مراتع مواجه می شوند با تمام توان و تجهیزات در اختیار، نسبت به اطفا آتش اقدام کرده و در صورت لزوم نیز نهایت همکاری را با منابع طبیعی استان می کنند.
باقری از مردم خواست در برافروختن آتش در طبیعت به ویژه در محیط های جنگلی نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند و قبل از ترک محل آتش را با آب یا خاک خاموش کنند و از شعله ور نشدن مجدد آن مطمئن شوند.
طی دو ماهه نخست امسال 97 هکتار از مراتع درجه دو استان زنجان به ویژه در شهرستان طارم طعمه حریق شد که پنج نفر از عاملان این آتش سوزی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
597/6085

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا