تاکید استاندار بر تشکیل 50 شرکت دانش بنیان در گلستان

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دریافتی روز یکشنبه ایرنا، حسن صادقلو در هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان این که دستگاه ها باید بین اقدام های عادی و مباحث اقتصاد مقاومتی تفاوت قائل شوند، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به اقدامات جهادی و فوق العاده در دستگاه ها می باشد.
وی در این نشست که با دستور تصویب برش های استانی دستگاه ها تشکیل شد، تصریح کرد: همه دستگاه ها بویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید در راستای اقتصاد مقاومتی برش استانی خود را تعیین کنند و همچنین بخش های اجرایی نیز توجه داشته باشند که ورود سازمان مدیریت به برخی مباحث موجب کم کاری آنها نشود.
در این جلسه برش استانی 3 دستگاه جهادکشاورزی، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
استاندار گلستان گفت: زهکشی اراضی، تجهیز ناوگان کشاورزی، توجه به آب بندان ها و راه های بین مزارع و همچنین توسعه ماهیان خاویاری و میگو باید مورد توجه جدی جهاد کشاورزی باشد.
وی با تاکید بر حمایت از ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی، یادآور شد: ساخت هتل های با کیفیت، توسعه مراکز صنایع دستی بزرگ و متوسط، توجه به مراکز صادراتی هدایت کننده و آموزشی باید در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرد.
صادقلو همچنین با یادآوری اهمیت توجه به اسناد و کتب خطی در استان، افزود: موزه های خصوصی در استان ایجاد خواهد شد و ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان و شهر تاریخی جرجان و نیز تکمیل موزه روستایی استان پیگیری گردد.
دراین جلسه ایجاد سالانه 1500 کیلومتر جاده بین مزارع، تکمیل سایت 4هزار هکتاری میگو در سال جاری و مطالعات سایت 10 هزار هکتاری ماهیان خاویاری و میگو از سوی جهادکشاورزی و همچنین توجه جدی به شرکت دانش بنیان استفاده کننده از اشعه گاما و ارایه زمین 30 هکتاری به پارک علم و فناوری مورد تصویب قرار گرفت.
براساس اعلام استانداری گلستان برنامه اقتصاد مقاومتی 19 دستگاه در سطح کشور به تصویب رسیده است که برخی از آنها فاقد برش استانی هستند و دیگر دستگاه هایی که دارای برش استانی هستند در جلسه آتی برنامه های خود را جهت تصویب ارایه خواهند کرد.
1648

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا