بیش از هفت هزار تن محصول گلخانه ای در کهگیلویه وبویراحمد تولید شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
شهرام عسکری روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: افزود: تعداد گلخانه های کهگیلویه و بویراحمد 80 واحد است.
وی بیان کرد: 43 واحد گلخانه در این استان به کشت سبزی ، 28 واحد به تولید گل رز هلندی، چهار گلخانه به کشت توت فرنگی ،چهار واحد به گل های آپارتمانی و یک واحد پرورش قارچ خوراکی نیز اختصاص دارد.
عسکری سطح زیر کشت گلخانه های کهگیلویه و بویراحمد را 38 هکتار برآورد کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سه سال گذشته 10 واحد گل رز و چهار واحد تولید صیفی و سبزی با 9 هکتار وسعت به کشت گلخانه ای این استان افزوده شد.
وی ابراز کرد: بیش از 95 درصد گل رز هلندی و 50 در صد از محصولات سبزی، صیفی و توت فرنگی تولیدی در این گلخانه ها به استان های همجوار صادر می شود.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در مناطق سردسیری این استان کشت گلخانه ای روشی مناسب برای تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم است.
گوهرگانی اظهار کرد: آسان بودن رساندن مواد مغذی به گیاه از طریق تزریق در نتیجه داشتن ارزش غذایی بهتر و زیبایی و مشتری پسند بودن از دیگر مزایای بهره وری از کشت گیاهان به صورت گلخانه ای است.
عسکری گفت:کشت های گلخانه ای به دلیل امکان کنترل عوامل تاثیرگذار محیطی همچون تغییرات دمایی، جلوگیری از پدیده های سرمازدگی و گرمازدگی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب و خاک، سوخت و دیگر نهاده های کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است که رضایتمندی مصرف کننده و افزایش درآمد تولید کننده از مزایای آن است.
وی افزود: توسعه گلخانه های انفرادی و فعال کردن مجتمع های گلخانه ای در شهرستان ها از عمده برنامه های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این بخش است.
کهگیلویه وبویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهارفصل نقش مهمی در تامین نیازهای ضروری بازار استان های جنوبی کشور دارد.
270 هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان وجود دارد.
بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه 800 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.
8143/6162/1662

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا