552 شعبه شورای حل اختلاف در زنجان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
سید نجم‌الدین صفوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از فعالیت بیش از یک دهه ای شوراهای حل اختلاف خبر داد و افزود: در مجموع این شوراها توانسته اند خدمات خوبی در راستای برقراری عدالت داشته باشند.
وی اظهار کرد: تعداد پرونده‌هایی که در شوراهای حل اختلاف استان زنجان سال قبل تشکیل شده قریب به 70 هزار فقره است و چیزی در همین حدود نیز پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده، همچنین هزینه‌های دادرسی در شوراها نیز نصف هزینه‌های مشابه در دادگستری است.
صفوی با اشاره به تصویب قانون جدید در رابطه با شورای حل اختلاف، گفت: قانون در بسیاری از امور، این شورا را به عنوان یکی از مراجع قضایی معرفی کرده است، لذا برای رسیدگی به پرونده ها فقط قاضی می تواند رای صادر کند، این در حالی است که در گذشته افراد دیگری هم حق رای داشتند.
رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان به تغییرات مهم این قانون اشاره کرد و گفت: در قانون جدید، صلاحیت قضایی این شوراها توسعه پیدا کرده است و به همین دلیل در پرونده هایی مانند نفقه، جهیزیه و مهریه زیر 200 میلیون ریال صلاحیت صدور رای داشته و همچنین به دعاوی مالی تا 200 میلیون ریال در این شورا رسیدگی می‌‎شود.
صفوی با بیان اینکه به طور معمول شوراهای حل اختلاف زنجان، جزو رتبه های اول تا سوم در ایجاد صلح و سازش بین طرفین قرار دارد، اظهار کرد: جامعه‌ای که گذشت، ایثار، اغماض، چشم پوشی از خطاها و اخلاق‌مداری باشد، پیشرفته محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکثر بدنه شوراها در استان از افراد فرهنگی، ایثارگر، علمی و حوزوی است، همچنین برای ارتقای کیفیت علمی و دینی اعضا، آموزش های مختلفی در حوزه های رفع اختلاف، حقوقی و رسیدگی به پرونده ها در طی سال برگزار می کنیم.
3216/6085

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا