اخبار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

پایگاه خبری ارک:اصفهان
نخستين همايش امامزادگان منقطه فين كاشان برگزار مي شود

نخستين همايش امامزادگان منطقه فين كاشان، همزمان با سالروز بزرگداشت امامزادگان و دهه كرامت در جوار حرم امامزاده هادي(ع) فين كاشان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتي در ديدار اعضاي برگزاركننده همايش امامزادگان عظیم الشان منطقه فين كاشان با آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان، اظهار داشت: براساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب، مبني تبديل امامزادگان به قطب فرهنگي كشور، همه ساله برنامه هاي متنوعي در دهه كرامت و سالروز بزرگداشت امامزادگان در سراسر كشور برگزار مي شود.

 

وي در ادامه افزود: امسال نیز با همت و تلاش برخي از هيئت امناي امامزادگان به ويژه منطقه فين نخستين همايش بزرگداشت امامزادگان عظیم الشان منطقه فين كاشان به محوريت امامزاده هادي(ع) فين كاشان در دهه كرامت و سالروز بزرگداشت امامزادگان برگزار مي شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با اشاره به اينكه نخستين همايش امامزادگان واجب التعظیم منطقه فين كاشان طي چند روز، همراه با برنامه هاي متنوع برگزار می شود، يادآور شد: براي اين همايش فراخوان عكس، دلنوشته، فيلم و مستندات مربوط به امامزادگان منطقه فين كاشان در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتي در ادامه بیان کرد: سخنراني، غبارروبي امامزادگان منطقه فين كاشان، عيادت از بيماران، دعوت از خادمين حرم حضرت معصومه(س) از ديگر برنامه هاي نخستين همايش امامزادگان منطقه فين كاشان است.

 

وي در ادامه خاطر نشان کرد: نخستين روز اين همايش با آيين غبار روبي حرم مطهر امامزاده هادي(ع) فين كاشان همزمان با 18 مرداد ماه سالروز بزرگداشت امامزادگان و نخستين روز از ماه ذي القعده كه همزمان با ميلاد با سعادت كريمه اهل بيت(ع) حضرت معصومه(س) است آغاز خواهد شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان، در ادامه گفت: اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان در ايام دهه كرامت امسال برنامه هاي مختلفي در جوار امامزادگان عظیم الشان ديگر منطقه كاشان نیز برگزارخواهد كرد كه نخستين همايش امامزادگان منطقه فين كاشان يكي از مهمترين برنامه هاي امسال سالروز بزرگداشت امامزادگان در دهه كرامت است.

 

در ادامه حجت الاسلام  و المسلمین ماشاالله صديقي رئيس دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزادكاشان نيز از تهيه زندگينامه همه امامزادگان منطقه فين كاشان در قالب يك لوح فشرده خبرداد و گفت: زندگينامه هريك از امامزادگان بزرگوار و شریف منطقه فين كاشان نيز به صورت جداگانه بر روي يك لوح فشرده تهيه و در اين همايش به نمايش گذاشته خواهد شد.

 

وي در ادامه افزود: براي معرفي امامزادگان، زندگينامه امامزادگان منطقه فين كاشان نیز در قالب بروشور چاپ و در اين همايش به کلیه زائران و حاضران عرضه خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیش از 750 نفر نوجوان و جوان تیران و کرون در طرح نشاط معنوی حضور دارند

همزمان با ایام تعطیلات تابستان بیش از 750 نفر نوجوان و جوان تیران و کرون در طرح نشاط معنوی حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران کرون در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و همچنین جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت فرهنگی و مذهبی در جوار امامزادگان این شهرستان در ایام تابستان همزمان با سراسر کشور اقدام به برگزاری طرح نشاط معنوی کرده است.

وی در ادامه افزود: این طرح در جوار 3 امامزاده واجب التعظیم شهرستان تیران، کرون(ع) و با استقبال 750 نفر در رده های سنی، نونهالان، نوجوانان و جوانان در قالب طرح نشاط معنوی در حال اجرا می باشد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون در ادامه بیان کرد: این کلاس ها به صورت جداگانه برای خواهران و برادران در رشته های احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، طب سنتی و اسلامی، شنا، والیبال، فوتبال و بسکتبال در حال برگزاری است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بزودی پرده برداری از ضریح امامزادگان فلاورجان صورت انجام می شود

بزودی طی مراسمی از ضریح امامزاده حسین و ابراهیم(ع) گارماسه در شهرستان فلاورجان رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: در راستای توسعه و عمران حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان همچنین در پیروی اط منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) بزودی طی مراسمی از ضریح امامزاده حسین و ابراهیم(ع) گارماسه در شهرستان فلاورجان رونمایی می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با پی گیری هایی که صورت گرفته شده ضریح حرم مطهر امامزاده حسین و ابراهیم(ع) گارماسه تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همزمان با اول ماه محرم مصادف با 12 مهر ماه و طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان رونمایی و به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: هزینه ساختت این ضریح مطهر 550 میلیون ریال بوده است که توسط خیرین نیکوکار و از طریق اجرای طرح مودت این بودجه تامین شده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آغاز پروژه احداث مجموعه تفریحی امامزاده علی ابن محمد(ع) بن رود

 

عملیات ساخت مجموعه تفریحی امامزاده علی ابن محمد(ع) روستای جندان آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین اکبر اظهار داشت: عملیات ساخت مجموعه تفریحی، پارک کودک، پارک خانواده و فضای سبز امامزاده علی ابن محمد(ع) روستای جندان آغاز شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این مجموعه که در زمینی به مساحت 12000 مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال احداث خواهد شد و پیش بینی می شود که این پروژه عمرانی تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.

 

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه افزود: اجرای این پروژه با همت اداره اوقاف و امور خیریه بن رود، اعضا هیئت امناء این امامزاده عظیم الشان، شورا و دهیاری روستای جندان از توابع بخش بن رود اجرا می شود.

 

حسین اکبر در ادامه گفت: فاز اول اجرای این پروژه عمرانی آغاز شده که شامل؛ آزاد سازی اطراف امامزاده و زیر کوبی محوطه می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی می باشد که در همین راستا با اجرای این پروژه در جوار حرم امن این امامزاده بزرگوار زمینه را برای انس بیشتر مردم مومن و ولایتمدار روستای جندان با اهل بیت(ع) محیا می کند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: نسب امامزاده علی ابن محمد(ع) به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم ایشان نیز در روستای جندان از توابع بخش بن رود واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا