ساختمان های پرخطر شهر تهران از نظر ایمنی بررسی می شوند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورا بررسی لایحه «توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش نشانی» را در دستور کار قرار دادند.
معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه یاد شده گفت: سازمان آتش نشانی روزانه 300 حریق را در سطح شهر تهران مهار می کند که نشان دهنده حجم فعالیت این سازمان است.
وی با بیان اینکه ایمنی ساختمان ها باید همواره مورد بررسی قرار گیرد افزود: ساختمان ها در این لایحه به سه دسته پر خطر، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی شده اند.
آباد با بیان اینکه ایمنی ساختمان ها بر اساس استانداردهای جهانی بررسی می شوند افزود: بر این اساس ساختمان های پر خطر هر ساله، ساختمان های میان خطر هر سه سال یکبار و ساختمان های کم خطر هر 10 سال یکبار مورد بررسی ایمنی قرار می گیرند.
احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد: تا زمانی که نگاه مدیریت شهری به سازمان آتش نشانی تنها اطفا حریق باشد کاری از پیش نمی بریم.
وی با بیان اینکه سازمان های آتش نشانی در جهان بر موضوعات نرم افزاری تکیه دارند عنوان کرد: پایتخت نیز باید از این رویه تبعیت کند.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت پس از بررسی با اکثریت آرا لایحه «توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش نشانی» را تصویب کردند.
تهرام/7244//1625

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا