اجلاس منطقه ای پاستور ‘MATI’ در تهران برگزار می شود

82254006-71065386

 

 

 

 

 

 

ارک خبر : دکتر مصطفی قانعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به حضور پاستور فرانسه در این اجلاس، افزود: از پاستور چین، کره جنوبی و گینه هم برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده است.
وی به موضوعات قابل ارائه در این اجلاس اشاره کرد و گفت: موضوعاتی شامل مقابله با سالک جلدی، سل، بیماری های ناشی از انتقال به وسیله حشرات و نیز انتقال تکنولوژی در این اجلاس مطرح می شود.
قانعی اظهار کرد که این موضوعات توسط متخصصانی از این چهار کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد و در صورت لزوم پروژه های مشترکی تعریف خواهد شد. این پروژه توسط پاستورهای ایران و فرانسه حمایت می شود.
وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این اجلاس را تقویت همکاری مشترک پاستورها اعلام کرد و گفت: شبکه پاستورها شامل 32 پاستور در کشورهای مختلف می باشند که به شکل منطقه ای با هم همکاری می کنند.
قانعی، بیماری های سالک، هاری و سل را از جمله بیماری های مشترک منطقه اعلام کرد و افزود: از آنجا که بیماری های منطقه ای معمولا مشترک هستند، پروژه های مشترکی بین چهار کشور طراحی می شود. این پروژه های مشترک در راستای کنترل بیماری در حوزه تحقیقات می باشد تا برای مقابله با این بیماری ها به هم کمک کنند.
وی به توانمندی های پاستور ایران اشاره کرد و گفت: در بین همه پاستورها، ایران تنها پاستوری است که بیشترین فناوری ها را در زمینه تولید واکسن، داروهای نوترکیب، محصول تزریقی و سایر فناوری های حوزه بیوتکتولوژی دارد.
رئیس سازمان انستیتو پاستور ایران تاکبد کرد که ما تنها پاستوری هستیم که مجتمع تولیدی بزرگی در نزدیکی خود داریم که متعلق به پاستور است.

دکمه بازگشت به بالا