“زهرا ساعی” عازم نیویورک می شود

می‌خواهیم یک تصویر خوب از زن در جامعه اسلامی به دنیا نشان دهیم که ضمن رعایت حجاب اسلامی در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی به خوبی شرکت می‌کند.

به گزارش ارک خبر، سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره نشست سالانه زنان در نیویورک و نحوه حضور نمایندگان ایران در این نشست اظهار کرد: این نشستی است که سالانه در اسفندماه در سازمان ملل برگزار می‌شود و همواره دو نفر از نمایندگان زن مجلس به همراه هیئتی از سوی دفتر امور زنان ریاست جمهوری برای شرکت در این مراسم راهی نیویورک می‌شوند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف این سفر حضور در نشست سالانه زنان در سازمان ملل است که از بیشتر کشورهای دنیا برای تبیین جایگاه زن در کشور خود، کارهایی که برای زنان انجام داده‌اند، تجلیل از مقام زن و دیگر امور مربوط به زنان در آن شرکت می‌کنند.
این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطابق با قرعه کشی صورت گرفته در مجلس «زهرا ساعی»، نماینده تبریز و «سمیه محمودی»، نماینده شهرضا برای این سفر انتخاب شدند، تصریح کرد: در مورد اینکه به صورت دقیق چه مسائلی در این نشست از سوی نمایندگان ایران مطرح شود، هنوز تصمیم گیری نشده است اما به یقین در مورد جایگاه زن در ایران، مقام زن و فعالیت‌های زنان ایرانی صحبت خواهد شد.
وی بیان کرد: می‌خواهیم یک تصویر خوب از زن در جامعه اسلامی به دنیا نشان دهیم که می‌تواند ضمن رعایت حجاب اسلامی در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی به خوبی شرکت داشته و در کنار آن مادر و همسر خوبی برای خانواده خود است.
گفتنی است کمیسیون مقام زن ملل متحد نهادی در رکن فرعی در شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل است که هر ساله این کمیسیون نشستی با حضور زنان فعال دنیا در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند که این زنان شامل وزرا یا معاونان رئیس جمهور، نمایندگان و بانوان فعال در سازمان‌های مردم نهاد و NGOها است.
هدف این اجلاس توجه ویژه به حوزه زنان جهت پیشرفت کمی و کیفی آن‌ها در دنیاست تا سطح زنان در حوزه‌های مختلف ارتقا یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا