آماده باش نیروهای آمریکایی برای مقابله با کره شمالی

به گزارش ارک خبر، «هری هریس» فرمانده ارتش آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام خاطر نشان کرد که هر آن ممکن است کره شمالی دست به یک آزمایش هسته ای و یا موشکی بزند و آمادگی نیروها برای مقابله احتمالی با آن ضروری است.
پیشتر کره جنوبی و آمریکا اعلام کرده بودند که با نزدیک شدن به روز دوشنبه مصادف با هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در کره شمالی، این کشور ممکن است یک آزمایش اتمی انجام دهد.
دو کشور می گویند تصاویر و اطلاعاتی بدست آورده اند که تایید می کند تحرکات در برخی پایگاه های موشکی و سایت های اتمی کره شمالی افزایش یافته است.
مقام آمریکایی که با تلویزیون ژاپن مصاحبه می کرد گفت که آماده باش به گونه ای است که نیروها باید یک شبه برای نبرد با کره شمالی آماده شوند.
وی این مطلب را در مراسم معارفه «جری مارتینز» فرمانده جدید نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن اعلام کرد و افزود که تحرکات کره شمالی فزاینده و تهدید آمیز است.
او که پیشتر نیز با «تومومی اینادا» وزیر دفاع ژاپن دیدار کرده بود، تصریح کرد که فوری ترین تهدید پیش روی آمریکا مربوط به کره شمالی است.
به گفته مقام آمریکایی، این کشور در حال گفت وگو با کشورهایی است که به این موضوع مربوط می شوند و مساله کلاهک های هسته ای کره شمالی از جمله موارد مهم مورد گفت وگوست.
«هری هریس» با اشاره به اینکه کره شمالی تسلیحات هسته ای پیشرفته تری تولید کرده است، گفت: باید بتوانیم از سرزمین آمریکا و متحدان این کشور دفاع کنیم.
پیشتر کره جنوبی اعلام کرده بود که نیروهای نظامی این کشور از هم اکنون به حال آماده باش درآمده اند تا در صورت لزوم برای پاسخ دادن به تهدیدهای کره شمالی وارد میدان شوند.

دکمه بازگشت به بالا