مجوز برداشت آب ازرود مند بوشهر برای کشاورزی درفصل زمستان صادر شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، شیرعلی بهادری روز شنبه در جلسه مسئولان شهرستان دشتی افزود: مساعد بودن شرایط و پایین بودن میزان شوری آب از شرایط اجرای این مجوز است.
وی اضافه کرد: در ماههای دی، بهمن، اسفند که شدت بارندگیهای سیلابی در این ماهها اتفاق می افتد، پس از جاری شدن سیل میزان شوری آب این رودخانه پایین آمده و برای آبیاری تکمیلی مزارع گندم، جو و دانه های روغنی از جمله کلزا مناسب می شود.
بهادری گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار هکتار اراضی دیم درحاشیه رودخانه مند قرار دارد که این مدیریت پس از تکمیل نتایج مطالعات مشاور نحوه برداشت آب را دقیق به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام می کند.
وی بیان کرد: عملیات کاشت و بهره برداری از اراضی طبق الگوی کشت توسط مدیریت کشاورزی انجام خواهدشد.
بهادری افزود: میزان حقابه و برداشت آب از رودخانه مند سالانه 22 میلیون متر مکعب است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: پیش از این در گذشته های دور برداشت آب از رودخانه مند بیشتر در بخش های کاکی و شنبه در فصل زمستان مجاز بود اما مدتهاست که موضوع استفاده از آب این رودخانه برای سیراب کردن اراضی حاشیه مند در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و مدیریت جهاد شهرستان دشتی قرار گرفته بود که امسال محقق شده است.
در استان بوشهر چند رودخانه دایمی از جمله شاپور، دالکی، مند و حله جریان دارد که برداشت آب برای مصارف کشاورزی از آنها انجام می شده است.
شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت یکی از قطبهای کشاورزی استان در جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206 خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا