از 18 تا 21 بهمن امسال ایرانی متفاوت را درنمایشگاه بین المللی گردشگری تهران ببینید

دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران 18 تا 21 بهمن (9 فوریه 2017) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
علی باقر نعمتی زرگران روز دوشنبه در نشست رونمایی از پوستر دهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری در هتل لاله تهران که با حضور سفیران برخی کشورهای حاضر در نمایشگاه برگزار شد اظهار کرد: رویدادهای نمایشگاهی به جهت چهره به چهره بودن یکی از کارآمد ترین و جذاب ترین روش های توسعه به شمار می رود.
وی افزود: برای نمایشگاه امسال که حدود 20 کشور برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده اند، 10 سالن با مساحت 40 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.
نعمتی ادامه داد: رشد قابل توجه فضا و مراجعه کنندگان نمایشگاهی نشان از عزم راسخ بخش خصوصی برای شکوفایی صنعت گردشگری کشورمان را دارد.
وی خاطرنشان کرد: امسال بنا داریم تا با دادن یک دفترچه از رویدادهای متنوع نمایشگاه و انتخاب رویداد مورد علاقه میهمانان برای حضور، یک ظرفیت جدید را در نمایشگاه ایجاد کنیم.
نعمتی یادآورشد: با توجه به ظرفیت های عظیم طبیعی، جغرافیایی و تاریخی ایران، رسیدن ایران به صدر گردشگری منطقه خواسته جاه طلبانه ای نیست.

** بزرگترین رویداد گردشگری منطقه در آینده
در ادامه برنامه مدیرعامل شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران به عنوان مجری نمایشگاه دهم، گفت : در سال 1394 که نهمین دوره نمایشگاه برگزار شد، شاهد رشد 36 درصدی فضای نمایشگاهی بودیم.
فرهاد امینیان تاکید کرد: حضور شرکت های خارجی در نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران رشد 158 درصدی داشت و در فضای تحت اختیار این شرکت ها نیز رشد 63 درصدی را شاهد بودیم.
وی افزود: امسال فضای نمایشگاه با رشد 15 درصدی مواجه است و تلاش داریم تا برای تخصصی شدن نمایشگاه گام برداریم.
امینیان اضافه کرد: در کنار نمایشگاه، برنامه های جنبی مثل برگزاری همایش های تخصصی و برنامه های آیینی را نیز خواهیم داشت.
وی گفت: این نمایشگاه که در 9 سالن نمایشگاهی برگزار می شود ، بزرگترین رویداد نمایشگاهی گردشگری کشور است.
مدیرعامل شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران تاکید کرد: شرکت های خدماتی مسافرتی، نمایندگان هتل ها و مراکز اقامتی، گروه ها و تشکل های گردشگری، بانک ها و بیمه ها، شرکت های حمل و نقل، مناطق ویژه و آزاد، بخش خصوصی، نشریات و شرکت های نرم افزاری از گروه های اصلی حاضر در این نمایشگاه خواهند بود.
امینیان خاطر نشان کرد: هدفگذاری ما این بوده تا به استانداردهای نمایشگاه های گردشگری دنیا نزدیک شویم و با استمرار و تداوم این روند در سال هایی نه چندان دور، این نمایشگاه به بزرگترین رویداد گردشگری منطقه تبدیل خواهد شد.

** بعد از 10 دوره برگزاری نمایشگاه هدفی نداریم
رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور نیز در بخشی از برنامه گفت: هنوز در دهمین دوره نمایشگاه نمی دانیم که دقیقا با برگزاری این نمایشگاه دنبال چه چیزی هستیم و برگزاری نمایشگاه باید هدفمند باشد.
محمد حسن کرمانی افزود: باید در سال های آینده برنامه ای طراحی کنیم تا خارجی هایی که در نمایشگاه حضور پیدا می کنند نه به عنوان فروشنده بلکه به عنوان خریدار حضور پیدا کنند. در حال حاضر اغلب خارجی ها به عنوان فروشنده کالاهایشان حاضر هستند.
وی تاکید کرد: مخاطبان داخلی نمایشگاه فرهنگ ایرانی را خوب می شناسند ما باید در معرفی فرهنگ کشورمان به خارجی ها اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی یاداور شد: توسعه گردشگری راه برون رفت کشور از چندین معضل جامعه است.
در پایان این مراسم از پوستر دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران با شعار « ایران را متفاوت ببینید» که از نظر طراحی کاملا مشابه پوستر سال گذشته بود، توسط معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران و سفیر مالزی در تهران رونمایی شد.

دکمه بازگشت به بالا