حضور بیش از 3 میلیون عزادار حسینی در بقاع متبرکه استان اصفهان

پایگاه خبری ارک اصفهان:

حضور بیش از 3 میلیون عزادار حسینی در بقاع متبرکه استان اصفهان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم در جوار حرم مطهر 342 امامزاده عظیم الشان استان اصفهان با حضور 3 و میلیون 600 هزار نفر عزادار حسینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: امسال طرح سوگواره بصریت عاشورایی با شعار من هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت در بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه در دهه اول محرم با برنامه هایی همچون؛ لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل(همایش نوجوانان حسینی)، مراسم های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و همایش رهروان زینبی در جوار حرم مطهر 342 امامزاده عظیم الشان استان اصفهان و 330 مسجد، تکیه و حسینیه استان اصفهان با حضور 5 میلیون و 461 هزار نفر برگزار شد که از این تعداد 3 میلیون و 600 هزار نفر در بقاع متبرکه حضور داشتند و 1 میلیون و 766 هزار نفر در مساجد و حسینیه های استان به عزاداری امام حسین(ع) پرداختند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: در این مدت 20 مبلغ اعزامی از قم 255 مبلغ بومی در برگزاری این طرح با ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان همکاری داشتند و 59 خیمه معرفت نیز با برپایی غرفه هایی همچون؛ پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، ایستگاه همه واقف باشیم و نمایشگاه های محصولات فرهنگی در جوار بقاع متبرکه به زائران و عزاداران حسینی خدمات رایگان ارائه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش از 45 هیئت عزاداری حمایت مالی صورت گرفته شد که بر همین اساس اعتباری بالغ بر 229 میلیون ریال به هیئت های مذهبی استان کمک مالی انجام شد.

وی ادامه داد: جهت برگزاری برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مبلغ 35 میلیارد و 168 میلیون ریال هزینه شده است که این میزان مبلغ 1 میلیارد و 392 میلیون و 750 هزار ریال از محل موقوفات منطبق و مبلغ 2 میلیارد و 118 میلیون ریال از محل فرهنگی بقاع متبرکه استان در دهه اول ماه محرم هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان گفت: همچنان ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه دوم محرم در جوار بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است و عزاداران امام حسین(ع) می توانند از این مجالس بهرمند شوند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا