ستاد کلینتون تبانی اف بی آی و وزارت امور خارجه به سود وی را رد کرد

تارنمای هوادار ترامپ بریتبارت خبر داد که پیش از کنفرانس خبری رابی موک (Robby Mook)، اف بی آی مدارکی در مورد پرونده سرور شخصی ایمیل های کلینتون را منتشر کرد که بر اساس آن «پاتریک کندی» قائم مقام سابق و معاون اجرایی کنونی وزارت امور خارجه از اف بی آی خواسته بود تا طبقه بندی برخی از ایمیل های هیلاری کلینتون را غیر محرمانه کند.
وی در عوض وعده داد تا این اقدام را با صدور مجوز افزایش ماموران اف بی آی در کشورهایی که وزارت امور خارجه افزایش مامور در آنها را غیر قانونی دانسته، ‘جبران’ کند.
موک در واکنش به این اخبار گفت: ‘در مورد طبقه بندی (ایمیل های کلینتون) مناقشاتی میان ماموران (اف بی آی) و وزارت امور خارجه و دیگر سازمان ها وجود داشت. غیر معمول نیست که برخی مقام های یک وزارتخانه در مورد طبقه بندی اسناد اختلاف نظر داشته باشند و این امری است که در دولت و وزارت امور خارجه رخ داده است و به ما ارتباطی ندارد.’
ستاد دونالد ترامپ نیز به این اخبار واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه مراودات میان اف بی آی و وزارت امور خارجه ‘بی اعتنایی’ به حفاظت از اسرار کشور شمرده شد. ستاد ترامپ همچنین نوشت: ‘(پاتریک) کندی باید فوری از وزارت امور خارجه استعفا دهد و کلینتون اعلام کند که اگر رئیس جمهوری شد این فرد هیچ سمتی در دولت او نخواهد داشت.’
به گزارش ایرنا، استفاده غیرقانونی هیلاری کلینتون از سرورهای شخصی برای نگهداری و مبادله ایمیل های کاری در دوران وزارت امور خارجه به یکی از موضوع های اصلی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 18 آبان تبدیل شده است و منتقدان با مطرح ساختن گفت و گوی خصوصی بیل کلینتون و وزیر دادگستری و متهم نشدن هیلاری کلینتون از سوی اف بی آی معتقدند که دولت اوباما حاضر است تا با دور زدن قانون مانع از محاکمه وی شود.

دکمه بازگشت به بالا