بهينه سازي تجهيزات« مخلوط کن» واحد گندله سازي

پایگاه خبری ارک اصفهان:

بهينه سازي تجهيزات« مخلوط کن» واحد گندله سازي

با همکاري کارکنان تعميرگاه مرکزي وتعميرات مکانيک واحد گندله سازي،  پروژه بهينه سازي روکش بوش اسليو ميکسرهاي ثانويه (مخلوط کن) واحد گندله سازي با موفقيت انجام وعلاوه بر صرفه جويي اقتصادي قابل توجه براي شرکت، افزايش طول عمر بوش اسليو و شافت، کاهش توقفات، کاهش هزينه خريد قطعات يدکي را موجب شد.

مهدي صبوري سرپرست واحد تجهيزات دوار  با اعلام اين خبر گفت: در واحد گندله‌سازي در قسمت ميکسرها، کنسانتره آسياب شده و کنسانتره نرمه با مواد افزودني مثل لجن و بنتونيت و .. مخلوط شده و جهت تشکيل گندله خام به ديسک‌ها ارسال مي‌گردند. در ميکسرها شافت ميکسر با پاروهاي مونتاژ شده روي آن وظيفه مخلوط نمودن مواد را بعهده دارد و بوش اسليوهاي مذکور وظيفه محافظت از دو سر شافت و همچنين وظيفه آب بندي و جلوگيري از خروج مواد رابه عهده دارند و در گلويي ميکسر نصب مي‌گردد.

وي افزود: با توجه به شرايط خاص بهره‌برداري از ابتداي راه اندازي معمولاً طي مدت يکسال مابين دو تا سه بار ميکسر ثانويه متوقف گرديده و اسليو آن مي‌بايست تعويض مي‌شد بنابراين امکان آسيب رسيدن به شافت اصلي وجود داشت که در صورت بروز خرابي شافت اصلي، لاجرم بايد تعويض مي‌شد و از آنجايي که طول شافت حدود 7 متر بوده و نياز به متريال زيادي دارد، همواره در تأمين متريال آن مشکلات زيادي را ايجاد مي نمود، همچنين ساخت شافت چه در داخل و چه از طرف پيمانکاران بيروني هزينه بالايي را براي شرکت به همراه دارد.

سرپرست واحد تجهيزات دوار در خصوص اجراي اين پروژه گفت: با توجه به جلسات متعدد با تيم تعميرات مکانيک واحد گندله‌سازي و تعميرگاه مرکزي مقرر شد پوشش دهي بوش اسليوها با سراميک انجام و در ناحيه مورد تست قرار گيرد که بعد از انجام فرآيند مذکور توسط تعميرگاه مرکزي و نصب قطعه روي تجهيز، پوشش‌دهي باعث افزايش طول عمر بوش اسليو به ميزان 5 سال و پيرو آن باعث جلوگيري از خرابي شافت ميکسر شد. هچنين علاوه بر کاهش توقفات واحد گندله سازي به دليل دمونتاژ و مونتاژ مکرر شافت و بوش اسليو، باعث کاهش هزينه خريد قطعات يدکي به ميزان قابل توجهي گرديد.

صبوري در ادامه با اشاره به صرفه جويي اقتصادي حاصل از اجراي اين پروژه گفت: هزينه خريد هر شافت و اسليو 200 ميليون ريال تخمين زده شده است که بطور متوسط سالانه با توجه به پيشگيري از اسقاط نمودن 4 اسليو و 2 شافت (براي 2 ميکسر) حدود 375 ميليون ريال صرفه جويي ريالي در خريد قطعات يدکي حاصل شد، ضمن اين که توقفات توليد و هزينه‌هاي دمونتاژ و مونتاژ نيز در محاسبات فوق لحاظ نشده که ميزان قابل توجهي است.

وي در پايان ازحمايت مديريت و کارکنان واحدهاي تعميرگاه مرکزي، کارگاه تعمير تجهيزات دوار مکانيک، واحد خريد اضطراري و تعميرات و دفترفني واحدگندله سازي که در اجراي اين پروژه همکاري داشته‌اند، تشکر و قدرداني نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا