مصدومیت 850 موتورسوار در سوانح رانندگی همدان

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
سرهنگ علی فکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و 780 نفر در نیمه نخست امسال در سوانح درون شهری مجروح شدند که حدود 48 درصد از آنها موتورسوار بودند.
وی بیان کرد: برخی از جراحت های وارده به موتور سواران منجر به زمین گیر شدن دائمی آنها همچون قطع عضو یا از ناحیه ستون فقرات دچار مشکل جسمی شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه موتورسیکلت وضعیت پایداری ندارد احتمال واژگونی آن بسیار زیاد است بنابراین استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله کلاه و تردد با سرعت مطمئنه ضروری است.
رئیس پلیس راهور همدان اظهار کرد: 16 هزار دستگاه موتورسیکلت در 6 ماهه سالجاری به علت انجام تخلفات حادثه ساز و استفاده نکردن از کلاه ایمنی توقیف و راهی پارکینگ شدند.
سرهنگ فکری گفت: در نیمه اول امسال 37 درصد از مجروحان سوانح درون شهری راننده و 11 درصد ترک نشین موتورسیکلت بوده است.
وی تاکید کرد: وظیفه برخورد با موتورسواران متخلف تنها به عهده پلیس راهور نیست بلکه والدین باید از خرید موتورسیکلت و قرار دادن آن در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه پرهیز کنند.
رئیس پلیس راهور همدان بیان کرد: 10 موتورسوار در نیمه اول سالجاری بر اثر سوانح رانندگی جان باختند که این آمار به علت برخورد جدی پلیس با موتورسواران متخلف و قانونمند شدن رانندگان موتورسیکلت سیر کاهش داشته است.
سرهنگ فکری اضافه کرد: مهمترین علت بروز سوانح برای رانندگان موتورسیکلت بی توجهی به جلو، تردد با سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن حق تقدم و بی توجهی رانندگان وسایل نقلیه هنگام تغییر مسیر، ورود از مسیر اصلی به فرعی و بلعکس به حضور و تردد موتورسواران است.
وی گفت: علت مرگ 30 درصد از عابران ، برخورد موتورسیکلت با آنها بوده که عمده موتورسواران فاقد گواهینامه بوده اند.
طبق آمار پلیس راهور 190 هزار دستگاه موتورسیکلت در همدان تردد دارند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده:اکبر بهاروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا