اجتماع عظیم مسلمانان درمراسم اربعین اقتدار شیعه را به نمایش می گذارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز یکشنبه گروه اطلاع رسانی اربعین حسینی، سردار منصور عزتی افزود: موکب های اربعین از 2 سال گذشته توسط زنجانی ها ساماندهی شده اند و امکانات لازم برای زائران توسط سپاه و بسیج از طریق این موکب ها ارائه می شود.
وی با بیان اینکه زنجانی ها طی اربعین سال گذشته چهار موکب برپا کرده بودند، اظهار کرد: در اربعین سالجاری تعداد موکب ها به هفت موکب رسیده و همانند سال گذشته موکب اصلی این ستاد در نجف اشرف استقرار پیدا کرده که در این رابطه هماهنگی‌های لازم انجام شده است و مشکلی وجود ندارد.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی تاکید کرد: اربعین تنها مختص حضرت امام حسین (ع) است و امامان دیگر اربعین و سوم ندارند و اربعین فقط برای سیدالشهداء است و بار معنوی زیادی دارد.
عزتی تاکید کرد: تکریم امام حسین(ع) بار معنوی خاصی دارد و اربعین بزرگترین اجتماع شیعیان در جهان و اعلام برائت از دشمنان است که دلدادگان با کمترین امکانات در این مراسم پرشکوه شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه از پنج آبان ماه در عراق مستقر هستیم، گفت:با مدیریت انجام شده تا چهار روز بعد از اربعین در عراق مستقر خواهیم بود و حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم به عنوان 2 مسجد نقش موثری در برپایی این مراسم دارند.
مسوول کمیته امنیتی ستاد اربعین استان زنجان نیز گفت: امنیت کامل در عتبات عالیات حاکم است و در زمان
حاضر مشکل خاص امنیتی در شهرهای نجف و کربلا وجود ندارد.
سرهنگ سید رضا حسینی با بیان اینکه برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم با مسئولان کشور عراق برای برقراری امنیت در شهرهایی که اماکن زیارتی در آنها وجود دارند صورت گرفته است، افزود: استان زنجان در هفت مکان و موکب مستقر شده است و امسال نسبت به سال گذشته تعداد موکب ها افزایش یافته و بسیج و سپاه طبق سال گذشته امنیت موکب ها را بر عهده دارند.
وی با تاکید بر اینکه حضرت امام حسین(ع)، امام علی(ع) و ائمه معصومین خود زائران اربعین را مدیریت می کنند، ادامه داد: در حال حاضر حفاظت و تدبیری که در کشور عراق صورت گرفته مطلوب است.
حسینی با بیان اینکه امسال هم بعضی از خادمان بسیجی در سامرا مستقر می شوند، افزود: همچنین حفاظت و امنیت مجموعه حیدریه را سپاه عهده دار است.
مسئول کمیته امنیتی ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه نظارت و کنترل بر هفت موکب را مجموعه بسیج و سپاه بر عهده دارند، گفت: خوشبختانه امنیت کامل در این موکب ها برقرار است.
مسئول کمیته امنیتی ستاد اربعین استان زنجان تصریح کرد: مشکل خاصی در حال حاضر نیست و ارتش و نیروهای مردمی عراق نیز مدیریت لازم را دارند.
حسینی با بیان اینکه تجمع اربعین حسینی مشتی بر دهان دشمنان غربی بخصوص آمریکا و عربستان است، گفت: کشور عربستان امسال مانع حضور زائران ایرانی به مکه شد ولی زائران در اربعین نشان می دهند که 20 میلیون نفر زائر را به 30 میلیون نفر و بیشتر ارتقا خواهند داد و شیعیان ارادت خود به ائمه اطهار(ع) را به رخ دشمنان می کشند.
6085
دریافت کننده خبر: رویا رفیعی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا