استاندار: راه نجات دشت قزوین تسریع در اجرای طرح های آبیاری مدرن است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، فریدون همتی عصر شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با موضوع تسریع در اجرای طرح های آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی برگزار شد، افزود: باید ضرورت اجرای طرح های آبیاری مدرن برای کشاورزان استان به خوبی تبیین و تشریح شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح های آبیاری نوین باید به صورت تجمیعی اجرا شوند تا هزینه کمتر و کارایی بیشتری به دنبال داشته باشند، گفت: دولت تسهیلات ویژه ای را برای اجرای طرح های آبیاری نوین در نظر گرفته است که باید به اطلاع کشاورزان رسانده شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین از فرمانداران و بخشداران نیز خواست تا اهمیت اجرای طرح های نوین آبیاری را برای کشاورزان منطقه خود تشریح کرده و نشست های مربوط به بررسی و پیشرفت اجرای کارها در این حوزه را به صورت مستمر برگزار کنند.
همتی اظهار کرد: برای امسال 20 هزار هکتار و سال آینده نیز 30 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان باید به روش های آبیاری مدرن تجهیز شوند.
استاندار قزوین در ادامه بر تلاش برای توسعه گلخانه ها در استان تاکید کرد و گفت: کشاورزان استان باید برای حفظ فعالیت خود و همچنین تامین امنیت غذایی جامعه، در اجرای طرح های پیش بینی شده به دولت، مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی کمک کرده و مشارکت لازم را داشته باشند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
72 هزار هکتار از باغ ها و 190 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین قابلیت اجرای روش های نوین آبیاری را برخوردار هستند.
در حال حاضر 35هزار هکتار از اراضی و باغ های استان قزوین زیر پوشش روش های آبیاری نوین قرار دارند.
3013/ 6128
خبرنگار: رضا اولادی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا