قاچاق چوب وذغال عامل تخریب جنگل های دست کاشت

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: 600 کیلوگرم چوب قاچاق تاغ حاصل قطع 30 اصله درخت در این شهرستان کشف و توقیف شد.
رضا شفیعی اظهار کرد: ماموران انتظامی شامگاه جمعه هنگام گشت در محدوده جاده کمربندی ابوزیدآباد به یک دستگاه پیکان وانت مشکوک شدند که پس از بازرسی این مقدار چوب قاچاق کشف شد.
وی شمار دستگیرشدگان در این رابطه را چهار نفر برشمرد و افزود: در محدوده اطراف منطقه نیز حدود یکصد اصله درخت تاغ قطع شده مشاهده شد که راننده وانت و همدستانش در مواجهه با مستندات به قطع درختان اعتراف کردند.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل قاچاق چوب و ذغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و گفت: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.
وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در این منطقه اهمیت زیادی دارد.
گفتنی است  قطع درختان تاغ یکی از مشکلات اصلی آران و بیدگل است ودر سال گذشته از قاچاقچیان چوب تاغ ، حدود 30 تن چوب کشف و توقیف شده است .

آمار رو به افزایش کشفیات چوب و ذغال در آران و بیدگل مدتی است زنگ خطرنابودی تاغزارها را به صدا درآورده است ، این زنگ خطر از فاجعه زیست محیطی و هجوم ریزگردها خبر می دهد.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ که حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را به خود اختصاص داده در 200 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا