استاد حمزه زاده، روزنامه نگار پیشکسوت تبریز درگذشت

حمزه زاده از روزنامه نگاران پیشکسوت و کهنه کار تبریز که سابقه بیش از سه دهه فعالیت روزنامه نگاری در رادیو- تلویزیون و مطبوعات آذربایجان شرقی را در کارنامه خود داشت، دار فانی را وداع گفت.

82327330-71210439

ارک خبر – ایرنا، مرحوم حمزه زاده که از چند ماه قبل در بستر بیماری بود، بامداد امروز چهارشنبه و در سالروز شهادت امام رضا (ع) از این دنیای فانی پرکشید.
استاد حمزه زاده در طول سال های فعالیت روزنامه نگاری خود، مصدر خدمات ارزشمندی در این حوزه حساس بود که روزنامه نگاری جنگ و جبهه از درخشان ترین آنها محسوب می شود.
استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ماه های اخیر به همراه فعالان رسانه ای استان از مرحوم حمزه زاده عیادت کردند.
استاد حمزه زاده در طول این سال ها، شاگردان زیادی نیز برای عرصه رسانه استان تربیت کرد.
مراسم تشییع و بدرقه پیکر استاد حمزه زاده به مسقط الراس آن مرحوم، ساعت 9 صبح فردا پنجشنبه مقابل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار می شود.
استاد عزیز حمزه زاده متولد 1332 نقده، متاهل و صاحب دو پسر بود؛ وی سال 1354 وارد صدا سیما و برای ادامه تحصیل در رشته متالوژی عازم فرانسه شد؛ سال 1358 با آغاز جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و به مدت 37 ماه در منطقه های عملیاتی ازجمله سردشت، حاجی عمران و منطقه عملیاتی غرب خبر و گزارش تهیه کرد.
استاد حمزه زاده در سال 1362 به تبریز منقل شد و در واحد خبر به عنوان دبیر خبر و بعد از مدتی سردبیر و از سال 1375 تا 1379 سرپرستی واحد خبر صدا و سیمای مرکز آدربایجانشرقی را عهده دار بود .
وی در ان سال ها مدیریت تهیه و تولید تاریخ شفاهی آذربایجان را در 70 قسمت به مدت 14000دقیقه تهیه کرد که سندی ازشمند از پیروزی انقلاب اسلامی و از پیشتازان انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی در این مدت همجنین 27 قسمت فیلم مستند میراث گذشتگان آدربایجان شرقی را تهیه و تولید کرد و سال 1379 به افتخار بازنشستگی نایل شد.
تدریس در کلاس های آموزش روزنامه نگاری و تحقیق و بررسی درباره پیشینه مطبوعات آذرباییجان شرقی از جمله فعالیت های شاخص استاد حمزه زاده در دوره پس از بازنشستگی بود.

دکمه بازگشت به بالا