امام جمعه تبریز: آمریکایی‌ها از حسن نیت ایران سوء استفاده کردند/ مسببین حادثه‌ قطار تبریز-مشهد هرچه زودتر مجازات شوند

امام جمعه تبریز با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با فرماندهای نیروی دریایی، در خصوص تمدید تحریم‌های ده‌ساله علیه ایران گفت: در جریان برجام، آمریکایی ها از حسن نیت ایران سوء استفاده کردند؛ چرا که تمدید تحریم‌های ده‌ساله علیه ایران، نقض صریح برجام است.

99546

ارک خبر – ایسنا،  آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: امید است که تمام عزاداری‌های مسلمانان در ماه محرم و صفر مقبول درگاه حق قرار گیرد.

وی با اشاره به راهپیمایی شکوهمند اربعین، افزود: این موضوع در سال‌های اخیر متداول شده و بیش از 20 میلیون نفر در اربعین به کربلا مشرف می‌شوند؛ این تجمع یک پدیده‌ی عظیم تاریخی بوده و برای جهان اسلام وحدت آفرین است.

وی ادامه داد: تجمع بزرگ اربعین، موجب شگفتی و تعجب دنیا و دشمنان اسلام شده است؛ چرا که بزرگترین تجمع جهانی در ایام اربعین در کربلا انجام می‌شود و این موضوع سبب کوری چشم تکفیری‌ها و وهابی‌هاست.

امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه‌ی انفجار در حله، بیان کرد: دشمنان با مشاهده‌ی عظمت حضور مردم در اربعین حسینی درصدد انتقام برآمده و با جنایت در حله تعدادی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: وهابی‌ها و تکفیری‌ها با این جنایت به دنبال آن هستند که جلوی پیشرفت جهان تشیع را بگیرند، درحالی که محبت اهل بیت(ع) به حدی در قلوب مومنان قوی و عمیق است که با این حرکت‌ها خدشه دار نمی‌شود.

وی با اشاره به حادثه‌ی دلخراش قطار تبریز- مشهد، تاکید کرد: این ضایعه بسیار غمناک بود و تمامی مردم ایران و به ویژه تبریزی‌ها را داغدار کرد که بنده مجددا مراتب همدردی خود را به خانواده‌های داغ‌دیده ابراز می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: دولت و دستگاه اجرایی کشور باید هر چه زودتر توضیح قانع‌کننده‌ای در این خصوص ارائه دهند، چرا که در سال 93 بعد از سانحه‌ی قطار تهران-مشهد با قطار باربری، مدیر عامل راه‌آهن اعلام کرد که سیستم هوشمندی اجرایی شده که هر گونه خطای انسانی و هر گونه خطری را در این راستا کنترل می‌کند.

وی در این خصوص متذکر شد: حادثه‌ی قطار تبریز- مشهد نشان داد که تمامی آن گفته‌ها ادعایی بیش نبوده و یا این سیستم به طور کامل نصب نشده، یا اینکه آمو‌زش‌های لازم در این خصوص ارائه نشده و یا نظارت ها کافی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اعلام اینکه حادثه‌ی قطار تبریز-مشهد به علت خطای انسانی بوده برای ما کافی نیست، مسئولان و قوای ثلاثه باید در این راستا وارد عمل شده و هرچه سریع‌تر علل آن را پیگیری کنند تا حوادثی این چنین دیگر رخ ندهد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر مجازات مسببین حادثه‌ی قطار تبریز-مشهد، اظهار کرد: باید هر چه زودتر، به طور دقیق مشخص شود که علل این حادثه چه بوده و مسببین آن نیز به طور قاطع مجازات شوند.

وی با اشاره به مسافرت نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان و با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی دشمن اسلام است، گفت: حضور نتانیاهو در کشوری که اکثریت آن مسلمان است،  به هیچ و

دکمه بازگشت به بالا