دیده‌بان حقوق بشر سوریه: دور اول انتقال مجروحان از شرق حلب آغاز شد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از آغاز دور اول إنتقال مجروحان از شرق حلب به غرب این شهر خبر داد.

ارک خبر = ایسنا به نقل از النشرة، خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان سوری نیز اعلام کرد که بعد از دستیابی به توافق جدید آتش بس در حلب، عملیات ساماندهی خروج افراد مسلح از شرق حلب آغاز شده است.

57401669

درهمین حال صلیب سرخ جهانی نیز اعلام کرد که طرف‌های درگیر در حلب از صلیب سرخ جهانی و هم‌چنین از صلیب سرخ سوریه خواستند تا به آنها در انتقال مجروحان از شهر حلب کمک کنند.

این سازمان افزود: ما و هلال احمر سوریه 100 داوطلب و 10 امبولانس آماده را در حلب در اختیار داریم اما هنوز علمیات انتقال آغاز نشده است.

خبرگزاری‌های رسمی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که طبق دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سربازان روسی آماده همراهی افراد مسلح در جریان خروج از شهر حلب هستند.

این وزارتخانه با اعلام اینکه مقامات سوریه امنیت افراد مسلح و خانواده آنها را که به سمت ادلب در شمال غرب سوریه می‌روند را تضمین کرده اند افزود: مسکو پهپادهایی را برای کنترل انتقال افراد مسلح و خانواده های آنها در 20 اتوبوس به همراه 10 آمبولانس بکار خواهد گرفت.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد؛ تمهیدات برای انتقال افراد مسلح از بخش تحت کنترل مخالفان در شرق حلب به سمت خان طومان در جنوب غربی این شهر  وجود دارد.

شبکه اسکای نیوز نیز در خبری اعلام کرد که به دنبال شلیک گلوله به اتوبوس حامل زخمیان که در حال عبور از گذرگاه الراموسه بود 3 تن زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا