فرماندار تبریز: مدارس غیر ایمن باید هرچه سریع تر شناسایی و بازسازی شوند

فرماندار تبریز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز گفت: مدارس غیر ایمن باید هرچه سریع تر شناسایی و برای جلوگیری از حوادث ناگوار در اولویت تامین اعتبار و بازسازی قرار گیرند.

100314

ارک خبر-  ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر با اعلام این مطلب افزود: اگر احساس می‌شود مدرسه‌ای ازلحاظ استحکام بنا وضعیت خوبی ندارد حتما باید از تشکیل کلاس در آن نیز جلوگیری شود؛ چرا که حوادث غیرمترقبه قابل پیش بینی نیست و هر آن احتمال بروز فاجعه‌ای می رود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز گفت: اصولی ترین کار این است که مدارس نوساز شوند ولی با توجه به تعداد بالای مدارس نیازمند نوسازی و نبود اعتبارات لازم، در شرایط فعلی باید امکانات موجود را تقویت کرد و تمام اصول ایمنی در ساختمان و سیستم گرمایشی بنا را درنظر داشت.

شهرتی‌فر با تمجید از خیّرین مدرسه ساز و نقش مهم آن‌ها در مدرسه سازی، به تأکید دولت و استاندار آذربایجان‌شرقی مبنی بر استفاد‌ه‌ی حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه بهبود وضعیت مدارس دولتی و غیردولتی ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و همراهی آنان است و آماده‌ایم طرح‌های واگذاری زمین، مشارکت در ساخت و ساز و تأسیس مدارس را به علاقه‌مندان سرمایه گذاری در این حوزه عرضه نماییم.

وی همچنین با گرامیداشت روز پژوهش از نواحی مختلف آموزش و پرورش خواست برنامه های پژوهشی در راستای اهداف آموزش و پرورش را جمع آوری و اعلام کنند.

فرماندار تبریز در خاتمه جلسه دو مساله ی مهم نظارت بر عرضه‌ی تغذیه سالم و بهداشتی در مدارس و همچنین نظارت بر سرویس های مدارس و جلوگیری از سوار نمودن بیش از ظرفیت مجاز خودروها را به روسای نواحی آموزش و پرورش متذکر شد و تاکید کرد غفلت از این موارد می تواند منجر به بروز اتفاقات ناگوار در مدارس شود.

دکمه بازگشت به بالا