نخستين گردهمایی تخصصی توسعه‌گران کسب و کار روستایی

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

در نخستین گردهمایی و نمایشگاه تخصصی توسعه‌گران کسب و کار روستایی، پروژه ترسیب کربن به عنوان پروژه بین المللی فعال در توسعه روستایی  ومنابع طبیعی به ارائه دستاوردها و تجربیات خود پرداخت.

مدیر اجرایی پروژه ترسیب کربن اصفهان گفت: در این رویداد که با محوریت بحث و همفکری درباره مدل های توسعه کسب و کار روستایی در محل سرای تاریخی عطار و توسط بنیاد نخبگان استان اصفهان به مدت سه روز برگزار شد ، انجمن‌های فعال در عرصه توسعه محلی، شرکت‌های دانش بنیان و مخترعین ذی‌صلاح ، فعالان فروش محصولات روستایی، فعالان فضای مجازی (مرتبط با توسعه روستایی) ، کارآفرینان روستایی و همچنین پروژه‌های بین المللی توسعه روستایی مانند ترسیب کربن و منارید، علاوه بر آسیب شناسی الگوی تجربه شده “همنت روستا”، به بازخوانی و تبادل تجربیات موفق در توسعه کسب و کارهای روستایی پرداختند.

حسینعلی  نریمانی افزود: همزمان با بازديد معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از غرفه ترسيب كربن اصفهان زرگر، معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نيز ضمن بررسي دستاوردهاي ترسيب كربن اصفهان گفت: حمایت از پروژه ترسیب کربن در دستور کار این معاونت قرار دارد.

زرگرپور، استاندار- جمالی نژاد ، شهردار- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری- طرفه ، معاون امور عمرانی – بخشدار بخش بن رود و جمعي از دهياران منطقه نیز با حضور در غرفه ترسیب کربن در مورد چالش ها و افق های پیش رو در پروژه ترسیب کربن اصفهان ، با مجریان پروژه ، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است  ، در این همایش ، سه میزگرد تخصصی نیز با موضوعات الگوی بازاریابی و فروش محصولات روستایی، الگوی انتقال دانش و فناوری به جوامع محلی و استحصال دانش بومی وهمچنين مدل تأمین منابع مالی کسب و کار روستایی به منظور اشتغال زایی وحفاظت مؤثر ازمنابع طبیعی برگزارشد.

515

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا