نابودی دریاچه ارومیه سلامت ۱۶ میلیون جمعیت را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد

در نشست نویسندگان کودک و نوجوان در استانداری آذربایجان شرقی از ایجاد ستاد مطالعاتی با حضور ۵۵۰ کارشناس داخلی و ۵۰ کارشناس خارجی ایرانی صحبت شد که توانسته است ۲۷ راهکار اصلی را برای احیای دریایچه مذکور ارائه دهد.
th
ارک خبر- ایسنا، در نشست مشترک نویسندگان کودک و نوجوان در استانداری آذربایجان شرقی، خلیل ساعی مدیر دفتر منطقه احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بحث دریاچه ارومیه باید به عنوان بحث ملی و فراملی مورد توجه قرار گیرد. تبخیر آب در کنار استفاده نامطلوب از آب‌های جاری و زیرزمینی باعث شده است تا موضوع آب این منطقه به موضوعی چالش‌برانگیز تبدیل شود.
وی اظهار کرد: گرد و غبار حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر آسیب‌زننده خواهد بود. ما امیدواریم بتوانیم تراز دریاچه ارومیه را که در حال حاضر به ۱۲۷۰/۵۵ رسیده است طی برنامه‌ای تدوین شده افزایش دهیم. البته در کنار این اقدامات فنی نیازمند کار فرهنگی هستیم که امیدواریم با تلاش شما نویسندگان بتواند به بهترین شکل جامع عمل بپوشد.
ساعی افزود: سایتی نیز با عنوان سایت احیای دریاچه ارومیه به نشانیwww.ulrp.sharif.ir طراحی شده است که قابل دسترسی همگان است و در بخشی از آن شما می‌توانید نظرات خود را درج کنید. این سایت، اطلاع‌رسانی کاملی را در زمینه روند احیای دریاچه ارومیه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
دکمه بازگشت به بالا