اجرای طرح ملی خادم در 7 شهر استان بصورت پایلوت / 20 هزار خانواده اصفهانی آموزش های مقابله با مخاطرات را فرا می گیرند

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

اجرای طرح ملی خادم در 7 شهر استان بصورت پایلوت  / 20 هزار خانواده اصفهانی آموزش های مقابله با مخاطرات را فرا می گیرند

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: طرح ملی خادم با شعار “خانواده آماده، جامعه آماده” و با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث ، ارتقاء توانمندی آنان برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در این استان به اجرا در می آید.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ، دکتر محسن مومنی  با اشاره به اینکه مقرر شده است تا سال 1400 خانوارهای اصفهانی برای افزایش تاب‌آوری و آمادگی در برابر حوادث و مخاطرات تحت پوشش ‘طرح خادم’ قرار بگیرند ،اظهار داشت : براساس بررسی های بعمل آمده 7 شهر استان شامل کاشان ، نایین، نجف آباد، سمیرم، چادگان، خوانسار و فریدونشهر بعنوان شهرهای پایلوت اجرای طرح انتخاب شدند .

وی با بیان اینکه طرح ملی خادم در راستای تحقق شعار خانواده آماده، جامعه آماده کلید خورده است، تصریح کرد: در این طرح میزان آمادگی خانوارها با 15 شاخص از جمله وجود کیف اضطرار در خانواده‌ها ، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده ، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم توان در خانواده ، وجود فرد آموزش دیده در خانواده، میزان آگاهی نسبت به اجزای ایمنی و سازه‌ای ساختمان و ….. سنجیده می شود

دکتر مومنی به اجرای این طرح پس از برگزاری دوره آموزشی تسهیل گران و همچنین آموزش داوطلبان و گروه‌های مرجع در شهرهای پایلوت اشاره کرد و افزود: بر این اساس مربیان و اعضای آموزش دیده در 12 نوبت درب منازل خانوارها در شهرهای پایلوت مراجعه کرده و آموزش‌ها لازم را ارائه کرده و در ادامه به هر کدام از خانواده‌ها یک کد تعلق می‌گیرد و همچنین تغییرات سطح آگاهی امدادی خانوار را در این مراجعات رصد می‌شود.

رئیس کمیته برنامه ریزی و پشتیبانی خادم جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم 20 هزار خانوار در این استان تحت پوشش طرح ملی خادم خانواده آماده در مخاطرات قرار گیرند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا