اعمال قانون باعث کاهش جرائم رانندگی شده است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
سرهنگ علی فکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق قانون یکی از مهمترین ابزارهای کنترلی پلیس جریمه متخلفان بوده که این فرایند در کاهش تکرار تخلف نقش بازدارنده ای دارد.
وی بیان کرد: برای تصدیق این موضوع می توان به آمار سوانح جاده ای و تلفات ناشی از آن استناد کرد چرا که هر ساله شاهد کاهش این آمار هستیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهارکرد: یکی از مصادیق اعمال قوانین لحاظ کردن نمره منفی برای راننده متخلف است.
سرهنگ فکری افزود: نمره منفی تخلف صورت گرفته در برگه جریمه افراد وجود دارد همچنین رانندگان می توانند با ارسال شماره گواهینامه به سامانه پیامکی 1101202020 از میزان نمره منفی خود مطلع شوند.
وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان اذر ماه 49 جلد گواهینامه مربوط به رانندگان متخلف به علت رسیدن به حد نصاب نمره منفی توسط عوامل پلیس راهور توقیف شده است.
وی بیان کرد: میزان توقیف گواهینامه رانندگان متخلف 17 درصد افزایش داشته است که این بیانگر افزایش نمرات منفی کسب شده توسط رانندگان متخلف در 9 ماهه سالجاری است.
رئیس پلیس راهور همدان اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته 470 راننده همدانی دارای نمره منفی بالا بوده و در آستانه ضبط گواهینامه هستند.
فکری اظهار کرد: چنانچه این طیف از رانندگان یک مورد تخلف انجام دهند به علت کسب حد نصاب نمره منفی، گواهینامه آنها طبق قانون توقیف می شود.
وی یادآوری کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه متخلف دارای 30 نمره منفی باشد گواهینامه او بـه مدت سه ماه ضبط و در پایان این مدت باید 600 هزار ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
رئیس پلیس راهور همدان اضافه کرد: چنانچه در اثر ارتکاب تخلفات جدید راننده 25 نمره منفی بگیرد گواهینامه او به مدت 6 ماه ضبط و پـس از انقضاء این زمان به پرداخت 900 هزار ریال به نفع خزانه عمومی محکوم می شود.
سرهنگ فکری تاکید کرد: رانندگانی که در دوره زمانی ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی می کنند بدانند که آنها در حکم افراد فاقد گواهینامه بوده و تمامی مسئولیت های قضایی و حقوقی در صورت بروز سوانح بر عهده وی است.
وی گفت: یک مکانیزم تشویقی نیز برای رانندگان دارای نمره منفی پیش بینی شده که در صورت انجام ندادن تخلف به مدت 6 ماه نمره منفی آنها صفر می شود.
طبق آمار پلیس راهور 190 هزار دستگاه موتورسیکلت و 300 هزار خودرو در همدان تردد دارند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده:اکبر بهاروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا