شاخصه‌های شکوفایی‌ شهری در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین مورد توجه قرار گیرد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای در اولین جلسه بررسی لایحه برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین افزود: بنده با واگذاری تدوین این برنامه به دانشگاه تهران به دلیل هزینه ها و ناآشنایی استادان آن دانشگاه با قزوین مخالف بودم.
مریم نخستین افزود: شهر قزوین وضعیت ویژه ای دارد و متاسفانه خیلی از طرح ها به واسطه اینکه توسط دانشگاهها و یا شرکتهای بخش خصوصی طرف قرارداد نوشته می شوند، بیشتر شبیه به هم هستند و شهر را براساس جغرافیا، اقلیم، فرهنگ و داشته هایش ارزیابی نمی کنند تا به نتیجه برسند.
وی ورود شهرداری قزوین به تدوین برنامه یادشده را دارای نقطه مثبتی دانست که همان آشنایی متولیان امر با نکات قوت و ضعف شهر و تربیت کارشناسان و صاحب نظران زبده است.
نخستین با اشاره به رتبه نخست شهر قزوین در موضوع شکوفایی شهری در کشور، گفت: با توجه به اینکه قزوین از بین چندین شهر در موضوع شکوفایی شهری اول است، ضرورت دارد در چشم انداز 5 ساله دوم به این مهم توجه شود.
وی اضافه کرد: در شکوفایی شهری به شاخصه ای همچون کیفیت زندگی توجه شده، چرا که اگر ما بخواهیم شهری سرزنده و با نشاط داشته باشیم باید کیفیت زندگی در آن رعایت شده باشد و از سوی دیگر عدالت اجتماعی و توزیع منابع شهری را داریم و اینها بدان معنی است که شمال و جنوب شهر با یک نگاه دیده شوند و منابع شهری با توجه به عدالت اجتماعی توزیع شوند.
7389/ 6128 * خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا