برگزاری پنجمین دوره آزمون اعطا و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر( ایثار) به میزبانی استان اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

برگزاری پنجمین دوره آزمون اعطا و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر( ایثار) به میزبانی استان اصفهان

مدیر عامل جمعیت  هلال احمر استان اصفهان خبر داد : پنجمین دوره آزمون اعطا و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران  ده استان کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برگزار می شود .

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ، دکتر محسن مومنی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره  آزمون اعطا و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر افزود: این آزمون به منظور سنجش سطح آمادگی جسمانی و فنی امدادگران و نجاتگران و نیز باهدف ارتقاء توانمندیهای عملی و مهارتی آنها در پاسخگوئی به حوادث و زندگی درشرایط سخت و اعطای درجه جدید به آنان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد : آزمون در دو قسمت آمادگی جسمانی و مهارت فنی با حضور 145 نفر از نجاتگران استانهای خراسان رضوی- خراسان جنوبی- کهکیلویه وبویراحمد- کرمان – سیستان و بلوچستان- فارس- گیلان- هرمزگان- همدان- یزد اصفهان و کیش برای کسب درجه ایثار از تاریخ 25 لغایت 29 دی ماه سال جاری در مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امداد و نجات اصفهان  برگزار می شود .

مدیر عامل جمعیت  هلال احمر استان اصفهان در خاتمه خاطرنشان کرد : داوطلبان جوان مشتاق به ارائه خدمات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث با موفقیت در دوره های تخصصی امدادونجات هفت مرحله را طی می کنند تا به درجه ایثار نائل آیند، این دوره که مخفف IRANIN SEARCH AND RESCUE می باشد بالاترین درجه نجاتگران بوده و افراد دارای این درجه توانمندی های ویژه ای برای پاسخگوئی به حوادث و زندگی درشرایط سخت خواهند داشت.

گفتنی است : دراین آزمون مهارتهای عملی- چابکی- انعطاف پذیری و قدرت بدنی نجاتگران مطابق استانداردها سنجیده می شود و عزیزانی که بتوانند دراین رقابت رتبه لازم را کسب کنند به دریافت درجه ISAR نائل خواهند شد .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا