کشف ، ضبط و معدوم سازی 5 تن مواد خام دامی در آذربایجان شرقی

پایگاه خبری ارک خبر:

بهداد خبر داد:

کشف ، ضبط و معدوم سازی 5 تن مواد خام دامی در آذربایجان شرقی

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف ، ضبط و معدوم سازی بیش از 335 تن مواد خام دامی غیربهداشتی طی 9 ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش ارک خبر به نقل ازنصر، امیر حسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گفت و گویی گفت: در طول هفته اخیر فقط از سطح شهرستان تبریز حدود 5 تن فرآورده های خام آلوده غیربهداشتی شامل؛ مرغ- گوشت قرمز- ماهی و جگر و آلایش دامی کشف و ضبط و پس از طی مراحل قضائی معدوم سازی شد.

بهداد افزود: بیش از 300 هزار نوبت بازدید در 9 ماهه اول سال جاری از مراکز عرضه، مرغ فروشی ها، قصابی ها، ماهی فروشی ها، کبابی ها، رستوران ها و سایر مراکز عرضه صورت گرفته که موفق به کشف و ضبط بیش از 335 تن مواد و فرآورده های خام دامی آلوده غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی شدیم که پس از طی مراحل قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم سازی شد.

دکتر بهداد، در پایان از مردم خواست از خرید گوشت چرخ کرده فله ای، پای مرغ فله ای و همچنین زینگ و کله پاچه گوسفندی از دستفروشان جدا خودداری کرده و هنگام تهیه مواد پروتئینی به تاریخ درج شده بر روی بسته بندی ها دقت نمایند.

وی همچنین خواست تا درصورت هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا