برای پیگیری دفع پساب های نیشکر از طریق قوه قضاییه وارد شدیم

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا عبدالله سامری پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: زمین های کشاورزی غرب کارون در خطر پیشروی پساب های نیشکر می باشند و برای پی گیری این معضل به قوه قضاییه شکایت کردیم.
وی اظهار داشت: شرکت های کشت و صنعت نیشکر منطقه ادعا دارند که افزایش و پیشروی پساب های موجود مربوط به مزارع پرورش ماهی خرمشهر است ولی با بررسی های انجام شده مشخص شد این ادعا غیر واقعی بوده و پساب ها مربوط به نیشکر است.
**** ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد معنا ندارد
نماینده مردم خرمشهر با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد و خارج از سرزمین اصلی معنی ندارد، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید پشت دیوار منطقه آزاد اروند باشد و پیروی از این قانون در سرزمین اصلی است.
****برای جذب سرمایه گذار در خرمشهر باید تلاش شود
نماینده مردم خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش به جذب سرمایه گذاریها در خرمشهر اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی کارهای بزرگی همچون شهرک خودرویی، بازارها و واحدهای تولیدی باید سرمایه گذار ورود کند تا اشتغال در منطقه ایجاد شود.
سامری، راه اندازی بازار شب ویژه بانوان را ضروری خواند و گفت: با راه اندازی این بازار بانوان کارآفرین می توانند صنایع دستی خود را در آنجا عرضه کنند در نتیجه این بازار در اقتصاد خانواده ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی با انتقاد از اعتراض نماینده های دیگر شهرستان ها نسبت به رونق بازار کنزالمال خرمشهر گفت: بازار کنزالمال با تلاش های فراوان سرمایه گذار راه اندازی شده و تعطیل نمی شود و به زودی توسعه می یابد.
سامری در ادامه گفت: به زودی بازار دیگری همچون کنزالمال در کنار جاده ورودی خرمشهر – اهواز از سوی سرمایه گذاران بومی خرمشهر احداث می شود.
**** مجوز ورود کالای ملوانی در خرمشهر در آینده نزدیک
نماینده مردم خرمشهر گفت: پس از 12 جلسه با مسئولان ذیربط قرار شد که کالای ملوانی (کالای ته لنجی) وارد خرمشهر شود و مستقیما به بازار امام رضا(ع) انتقال یابد.
سامری با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال نیست گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری طبق اصل 44 قانون اساسی بخش خصوص باید وارد کار شود و اشتغال ایجاد کند.
7100/6002 خبرنگار:کمیله حجازی ** انتشار دهنده:کبری آقازری
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا