کشت گیاهان دارویی ظرفیت بالایی برای درآمد زایی دارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، حسین زینلی عصر روز یکشنبه در همایش آب جایگزین ندارد که در مجتمع فرهنگ و هنر بادرود نطنز برگزار شد اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی از ظرفیت‌ های بسیار خوبی برای درآمد زایی در کشور برخوردار است و مصرف آب در مقایسه با محصولات زراعی تا یک ‌سوم کاهش می‌ یابد.
وی گفت: با توجه به ویژگی منحصر به‌ فرد گیاهان دارویی و اقبال عمومی و جهانی به این محصولات، بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های این حوزه برای اشتغال ‌زایی مورد تاکید کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی و جامعه دانشگاهی است.
رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان تصریح کرد: در گذشته بحث گیاهان دارویی به ‌صورت خاص و منفرد بود اما امروزه این صنعت به یک جایگاه و برنامه رسیده است و جزو اولویت‌های کشور به‌ حساب می ‌آید.
وی بیان کرد: با اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی بین مردم می‌ توان آب ازدست‌ رفته را تا حدودی به تعادل رساند و کاشت گیاهان کم آب و نوع کشت کشاورزی می‌ تواند به تعادل سطح آب چاه‌ ها کمک کند.
زینلی بابیان اینکه خاک منطقه بادرود مستعد کاشت گیاهان دارویی است و می ‌طلبد کشت گیاهان دارویی جایگزین کشت محصولات آب‌ بر شود گفت: کاشت قدومه شیرازی، زیره سبز، گل گاو زبان ایرانی بهترین گیاهان مناسب کشت در منطقه بادرود است و این گیاهان دارویی با مصرف کم آب درآمد زایی بالایی دارد.
وی در خصوص کشت جدید گیاهان دارویی در استان اصفهان نیز گفت: امسال تلاش داریم کشت رزماری، مرزنجوش و اسطخدوس را در منطقه مورد بررسی قرار داده و اقدام به کاشت آن کنیم.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا