دستگیری متخلفان شکار وصید در شهرستان گلپایگان

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان ماموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گلپایگان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوانسار، موفق شدند در منطقه دربند هنده گلپایگان دو شکارچی غیرمجاز را که اقدام به شکار کبک وحشی کرده بودند دستگیر کنند.
ازاین متخلفان لاشه یک کبک وحشی ،یک قبضه سلاح تک لول و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد و پرونده این تخلف برای سیر مراحل قانونی به دادگستری گلپایگان ارجاع شد.
به استناد ماده 10 قانون شکار و صید، هرگونه شکار و صید جانوران‌ وحشی‌ عادی‌ بدون‌ پروانه،‌ مشمول مجازات نقدی‌ از100 هزار تا یک‌ میلیون‌ ریال‌ یا ‌از یک‌ ماه‌ تا شش‌ ماه‌ حبس است.
همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز پرنده پاشلک معادل دو میلیون ریال تعیین شده است که متخلفان علاوه بر جنبه کیفری جرم، می بایست مبلغ مذکور را به حساب دولت واریز کنند.
با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان درکشور، هرگونه شکار و زنده گیری پرندگان در کشور ممنوع است و تا اطلاع ثانوی هیچگونه پروانه جدیدی صادر نخواهد شد .
پ/8114/ 6022 خبرنگار : اکبری – انتشار : عمادی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا